Предприятията в Германия следват прeдпазлива политика.Това показва оценката на „Франкхуртер алгемайне цайтунг" за обявените персонални промени в повече от 100 предприятия през изминалата половин година. 45 хиляди места трябва да бъдат съкратени, а 38 хиляди работни позиции трябва да бъдат създадени, според анализа на вестника.

Във всеки случай през второто тримесечие са съкратени по-малко работници отколкото през първите три месеца , когато числото на загубилите работа е 17 хиляди. Принос за това имат програмите за преструктуриране в Дойче Телеком, Пин груп и  BMW.

Специалистите оценяват тези признаци на пазара като спад на доверието в растежа на самите фирми.За да се постигне подем в развитието на компаниите, трябва да не се увеличават административните разходи,  отколкото е необходимо. Сименс възнамерява да разкрие около 4200 нови работни места в електрониката. DHL търси 1500 нови работници, Порше също предвижда да наеме още нови служители.

В особена ситуация е банковият сектор. Той е зависим от финансовата криза. Засега сложната ситуация не се отразила пряко върху банковите служители в Германия.

В концерна Уникредит, който има широко представителство на българския пазар, до 2011 година ще бъдат съкратени около 2500 чиновници. Италианската финансова групировка иска да съкрати общо 9 хиляди места, а да създаде 1500 нови позиции в Югоизточна Европа. 

Компанията West LB трябва да съкрати 1500 работници. Дойче банк, която през първото тримесечие на 2008 година за първи път от пет години отбеляза загуба, ще съкрати 450 служители.

Германската банка Bayern LB, която е собственикът на МКБ Юнионбанк, също ще трябва да намали броя на своите служители. 

Броят на безработните във Великобритания е достигнал 3 милиона през първите три месеца на годината, сочат статистическите данни на Острова, пише британският вестник „Телеграф". Агенти по недвижими имоти, строители, брокери и други служители от сферата на финансовите услуги загубиха своята работа.

По тази начин нивото на безработица във Великобритания достигна най-високото си ново от 1997 година. Растящата безработица доведе до ограничаване на потребителските разходи. В резултат на товамного собственици на магазини и ресторантьори решиха да намалят персонала си.