Германия е засегната от нов кръг от стачки, този път на три фронта - машинистите, работниците по сигурността на летището и наземният персонал на Lufthansa напуснаха работа в четвъртък, което предизвика нови главоболия за милиони пътници в най-голямата икономика в Европа.

Това е поредната вълна от индустриални действия, които удариха Германия, където високата инфлация и проблемите с персонала доведоха до преговори за заплатите в ключови части от транспортния сектор, включително националния железопътен, въздушен и обществен транспорт.

Машинистите стартираха нови стачки през нощта срещу четвъртък, като националният железопътен оператор Deutsche Bahn предупреди пътниците, че ще са налични само малка част от услугите.

Стачката, която трябва да продължи 35 часа, бележи началото на вълна от стачки в железопътния транспорт, планирани от Германския съюз на машинистите (GDL), който настоява за намалено работно време при пълно заплащане. Deutsche Bahn обвини синдиката, че отказва да направи компромис.

Най-дългата стачка в историята на Германия, която може да струва на икономиката €1 милиард

Най-дългата стачка в историята на Германия, която може да струва на икономиката €1 милиард

Железопътният транспорт в Германия е блокиран

Най-натовареният въздушен център на Германия - Летището във Франкфурт, наред с това в Хамбург отмениха заминаващите си полети в четвъртък заради стачкуващите служители по сигурността.

Летищната асоциация ADV заяви, че стачките в авиационния сектор увреждат репутацията на Германия като център за бизнес и туризъм. Според изчисления стачката в четвъртък ще засегне плановете за пътуване над 250 000 души.

Цената няма да е никак ниска - национална железопътна стачка за един ден струва около 100 милиона евро, заяви Майкъл Грьомлинг, ръководител на финансовите въпроси в IW Koeln, цитиран от Ройтерс по време на последната стачка на GDL в края на януари.

Профсъюзът Verdi организира тази стачка, както и друга от наземния персонал на Lufthansa в четвъртък и петък.

В годишните си резултати Lufthansa предупреди, че стачките са един от факторите, водещи до повече от очакваната оперативна загуба през първите три месеца на 2024 г.

Въпреки това оперативните печалби за 2023 г. са се увеличили със 76% от 1,5 милиарда евро през 2022 г.