Тежкотоварните автомобили, превозващи стоки между Германия и Италия през австрийските Алпи, вероятно скоро ще трябва да си правят резервация, за да минават по този маршрут. Такива промени се обсъждат, след като служители се съгласиха да регулират опашките и да управляват въздействието върху околната среда от трафика, задръстващ прохода Бренер, свързващ Австрия и Италия. Това е и най-натовареният планински коридор в Европа.
Планът е част от усилията на Европейския съюз да управлява веригите за доставки, които доставят стоки на 447-те милиона души, пише Bloomberg.
Затрудненията, предизвикани от Брекзит, ограниченията на Covid и изменението на климата, възпрепятстваха товарните превози за известно време и спомогнаха за нарастващата инфлация.
Властите от Бавария, Тирол и Южен Тирол подписаха споразумение за разработване на цифрова система за управление на трафика за алпийската магистрала. Само миналата година през нея за минали използвана 2,5 милиона камиона. Любопитен факт е, че при стандартна дължина от около 13 метра на превозното средство този брой тежкотоварни автомобили ще се простират на 32 500 километра, или почти колкото обиколката на Земята.
И Испания отчита все по-голям дефицит на шофьори на камиони
Страната е изправена пред сериозна криза
Транзитът през прохода Бренер се е увеличил от около 1,1 милиона през 2000 г. и сега представлява около 40% от всички преминавания на товари в Алпите. Пътят минава през безмитната Шенгенска зона на Европа и достига надморска височина от 1374 метра.
Засега обаче това е само предложение - то трябва да бъде одобрено от парламентите на страните.
"Това ще бъде магистрала, която може да се резервира, със слотове като летище, те ще се безплатни, но задължителни", коментира баварският премиер Маркус Зьодер на брифинг в Куфщайн, Австрия.
Австрийските власти ограничиха преминаването през прохода в началото на пандемията от коронавирус и по-рано, за да спрат имигрантите.
Дългата 64 километра жп линия под прохода, най-дългата в света, ще поеме част от трафика, но тя ще бъде готова за експлоатация през 2032 г. и ще струва приблизително 9,57 милиарда евро.