Търговците по целия свят се готвят за повишения брой туристи в навечерието на Лунната Нова година. Но изследване показа, че китайските туристи са започнали да харчат по-малко пари за шопинг в чужбина, пише CNBC. Потребителите от втората по -големини икономика в света вече не се стремят към магазините, а обръщат по-голямо внимание на забележителностите, развлеченията и храната.

Средната сума за пазаруване се е съкратила до 5,8 хил. юана ($855) в сравнение с 8 хил. юана през 2016 г., показа анкета, проведена сред 2000 китайски туристи от консултантската компания Oliver Wyman.

В същото време забавянето на икономическия растеж в Китай и търговския конфликт със САЩ предизвикват опасения по повод бъдещите разходи на китайските потребители. Но въпреки това:

Китайският пазар на дребно ще стане най-големият в света през 2019 година 

През 2019 г. пазарът на дребно в Китай ще надмине американския пазар по размер и ще стане най-големият в света, прогнозира компанията eMarketer. 

Както се очаква, продажбите на вътрешния потребителски пазар ще нараснат тази година със 7,5% - до 5,636 трилиона долара. Обемът на продажбите на дребно в САЩ ще се увеличи само с 3,3% до 5,529 трилиона долара. В същото време в двете страни темпът на нарастване на този показател се забавя, отбелязва eMarketer. 

Анализаторите посочват също така, че Китай има най-висок дял на онлайн продажбите в света - 35,3% от общите продажби на дребно. Alibaba заема повече от половината от местния онлайн пазар (53,3%), но делът на компанията намалява. 

През 2019 г. се очаква обемът на електронната търговия в Китай да надхвърли $ 1,989 трилиона, в резултат на което страната ще формира 55,8% от световните продажби на дребно в интернет. 

В САЩ на Интернет се само 10,9% от продажбите на дребно в страната. 

До 2022 г. обемът на американския пазар на дребно ще се увеличи до 6,03 трилиона долара, а в Китай - до 6,757 трилиона долара, прогнозира eMarketer.