Висшият орган за икономическо планиране на Китай предлага да намали данъка върху покупка на автомобили с 50% след тежките последствия от ескалиращата търговска война със САЩ, която заплашва една от водещите индустрии и икономическия растеж на азиатската страна, предаде "Ройтерс".
При последното понижение на данъка върху покупките на автомобили в Китай преди три години, продажбите на автомобили се покачиха значително, а това е от ключово значение и за световните автомобилни производители от GM до Toyota Motor.
Това лято беше лошо за производителите и вносителите на коли в Китай. GM, един от най-успешните световни производители на автомобили в Китай от десетилетия, заяви по-рано този месец, че продажбите през септември са спаднали с 14,9% в сравнение с година по-рано.
VW Group обяви, че продажбите в Китай са спаднали с 10,5% през миналия месец, а за Форд Мотор продажбите през септември в Китай са намалели с 43%. Сред най-големите губещи са Peugeot, Hyundai и серийната му марка Kia, Ford и японската автомобилна компания Honda.
Няколко са факторите предизвикващи спада, включително завишените цени на природния газ през тази година, които забавиха растежа в по-малките градове. Продажбите на автомобили в Китай са се увеличиха с 13,7% през 2016 г., което в голяма степен бе подпомогнато от данъчни облекчения, но ръстът се забави, когато те бяха прекратени миналата година.
Азиатската страна се е запътила към първия си спад в продажбите от близо 20 години, след като сравнително новата средна класа в страната вече закупи първите си автомобили. Друго предизвикателство пред индустрията са по-строгите регулации за емисии от следващата година. Това лято, засегнати от ескалиращото търговско напрежение със САЩ, продажбите се понижиха с общо близо 11, 6% до своето най-ниско ниво от седем години.
Акциите на автомобилните гиганти скочиха след новината за понижение на данъка днес, докладва Bloomberg. Акциите на Форд се повиших с 6,3% след като продажбите на компанията отбелязаха спад в азиатската страна през 14 от последните 15 месеца. Акциите на Volkswagen, която осъществи 39% от продажбите си в Китай миналата година, поскъпнаха с 6% до 145.04 евро, което е най-голямото вътрешнодневно увеличение за повече от две години.