Китай пое ангажимент за по-голямо сътрудничество с американските и европейските компании в инициативата си "Един пояс, един път", в стремежа си да противодейства на критиките, че тя е насочена към разширяване на влиянието на Пекин.

Китай иска да комбинира своето производствено и строително ноу-хау с модерната технология на западните фирми в глобалната търговско-инфраструктурна програма, казва Джоу Сяофей, заместник генерален секретар на Националната комисия за развитие и реформи. Проектите биха могли да се възползват и от партньорства с американски и европейски предприятия в областта на професионалните услуги, управлението и финансирането.

"Инфраструктурната инициатива не е частен път на една партия, а път на слънчево авеню, по което могат всички да вървят напред ръка за ръка", казва Джоу на семинар в Джънджоу, Хънан, насърчавайки международното сътрудничество по програмата. "Китай не пее соло, а в хор на страните по протежението на пояса и пътя".

Изявлението е част от по-широкото китайско усилие да се смекчи лошия имидж на основната външнополитическа програма на Си, тъй като приемащите страни стават по-предпазливи и САЩ критикуват модела на финансиране на базата на заеми и я определят като "дипломация за задлъжнялост". Обвинения в недобросъвестното и нечестното договаряне за инициативата при потенциалното споразумение с Италия - причиниха предупреждението на заместник-премиера Матео Салвини, че рискуват да "колонизира Италия".

Измамен ли е растежът на Китай?

Измамен ли е растежът на Китай?

За статистиката и трендовете с внимание към детайла

"Мини-Обединени Нации"

Конференцията на Джънджоу, организирана от китайското правителство, показа няколко проекта на Един пояс, един път, включително хидроелектрическа централа в Пакистан и железопътната линия Момбаса-Найроби, около месец преди втория форум за инициативата в Пекин, на която Си ще бъде домакин. Китайският външен министър Ван Йи заявява миналата седмица, че тазгодишният форум ще включва участници от над 100 страни.

Длъжностни лица и ръководители на компании подцениха ролята на Китай в проектите, като подчертаха разнообразието на участващите нации. Ху Линтао - изпълнителен директор на Yenbo в Саудитска Арабия, нарече проекта "мини-Обединените нации", включващ китайски изпълнител, немска консултантска фирма, испанска дизайнерска компания и оборудване на General Electric.

GE е предоставила оборудване за проекти на места като Бразилия, Кения и Пакистан, както и Саудитска Арабия.

Промяна на плановете

Китайските власти отбелязват, че има примери за неправомерно поведение и преоценяват и променят плановете си за глобална инфраструктура. Властите засилиха контрола върху проектите и инвестициите на инфраструктурната инициатива и обсъждат възможни регулации, заявява държавен представител, добавяйки, че Китай е готова да предприеме мерки за ограничаване на неправомерното поведение.

 

Кои са най-уязвимите от забавянето на китайската икономика валути?

Кои са най-уязвимите от забавянето на китайската икономика валути?

Поднебесната империя расте с най-бавен темп от 28 години насам - и 2019 година няма да е розова