Българския пазар трябва да има конкурентна среда, която да поддържа цените на горивата. Това заяви председателят на Асоциацията на индустриалния капитал в България (АИКБ) Васил Велев, цитиран от News.bg.

Той посочи, че не одобри идеята за меморандум за замразяване на цените на горивата за един месец. Когато има замразяване на цените, след като се размразят, те скачат повече, за да бъдат компенсирани пропуснатите ползи, поясни той.

По думите на Велев отпадането на биокомпонента от цената на дизеловото гориво е нещо, което държавата може да направи бързо за намаляване на цените. Според изчисления на бизнеса, ефектът ще е поевтиняване с 10-11 стотинки на литър, изтъкна Велев и добави, че това ще се отрази особено ползотворно на предприятията, ползващи горива за производствени нужди и тези в транспорта.

Производителите и търговците на горива и организациите на превозвачите се срещнаха отново с работната група към правителството, за да обсъдят вариантите за по-ниски цени на горивата.

След първата среща преди седмица отпадна вариантът правителството да намали акцизите на горивата. Това не е възможно, тъй като у нас са достигнати минималните размери, стана ясно след среща на еврокомисаря по данъчно облагане Алгирдас Шемета с финансовия министър Симеон Дянков.

Министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, който не бе поканен на днешната среща отказа да отговори и дали приема отсъствието си от разговорите като отстъпление на управляващите пред претенциите на „Лукойл". Той обаче посочи, че не отстъпва от позицията си, че производствената цена на компанията е твърде висока.