Коледната еуфория по магазините подмина германската верига „Метро", става ясно от обявените финансови резултати. Германският търговец на дребно, който е представен и в България, отчете спад в продажбите през тримесечието октомври - декември, като посочи, че ключовият период около Коледа е бил слаб. Влияние върху данните оказват и негативните валутни ефекти, съобщи Ройтерс.

Гигантът е четвъртият по големина търговец на дребно в Европа, като в портфолиото му включва не само представената в България верига „Метро кеш & кери", но и веригата за електроника Media-Saturn, както и магазините Real.

Една от основните причини за негативния резултат е силното евро, отбелязват от компанията. Негативните ефекти от него са били усетени на източноевропейските и азиатските пазари.

Metro AG посочва, че спадът му е от 3.3 процента до 18.7 млрд. евро. Година по-рано растежът е бил 1.8 на сто. "Нашата финансова готина тръгва от солидна основа въпреки все още продължаващите предизвикателства на икономическата среда", коментира изпълнителният директор на компанията Олаф Кох.

Ако се премахне ефектът от случаите валути на Източна Европа и Азия, както и затварянето на супермаркети в източната част на Европа и на магазини за електроника в Китай, продажбите на търговеца нарастват с 1.1 на сто през тримесечието.