Броят на жените, които забременяват, започва да намалява няколко месеца преди старта на рецесия, показва ново изследване на американски академици, цитирано от BBC.
Авторите му твърдят, че този индикатор може да ни помогне да предвидим кога икономиката обръща посоката. И че той е по-точен от традиционните.
Изследването сочи, че броят на бременностите е спрял да се повишава и е започнал да намалява няколко тримесечия преди старта на последните три рецесии в САЩ.
Те се проследили над 100 милиона раждания в САЩ между 1989 и 2016 година. Разбира се, лесно може да се направи връзка между броя на забременяванията и спада в потребителската увереност, но Даниел Хънгърман, Кейси Бъкълс и Стивън Лугауер доказват за първи път, че решенията на двойките за увеличаване на семейството изпреварва далеч останалите индикатори.
Така например през 2007 година проучване сред бизнес лидерите показва, че те са уверени за бъдещето, но по-късно стана ясно, че по това време рецесията вече е била започнала.
В този момент броят на забременяванията вече е намалявал през последните месеци.
Макар да не е много лесно да се следят в реално време броят на забременяванията, могат да бъдат взети предвид продажбите на стоки, свързани с бременността.
Както стана ясно преди години, американската верига Target успешно предвиждаше раждания, а особено популярен стана случаят, в който компанията научи за бременността на тийнейджърка и изпрати купони преди тя да е съобщила новината на своите родители.