Природните бедствия в Китай и Европа са поредният удар за глобалните вериги на доставки.

По- рано през годината в корабоплаването имаше сериозни смущения. Някои части от света се възстановиха от пандемията, а увеличените разходи доведоха до недостиг на контейнери. Това неизбежно доведе до забавяния на доставките и повишаване на цените. Кризата в Суецкия канал допълнително усложни ситуацията, като спря движението за седмица.

"Рядко минава седмица без да се случи нещо ново", казва изпълнителният директор на корабоплавателната компания Mandarin Shipping Тим Хъксли, цитиран от CNBC.

Нарастването на инфекциите от на Covid през юни в южната част на Китай доведе до още закъснения в пристанищата на региона, а това също покачи и цените.

Валежите и наводненията в Западна Европа също нарушават веригата на доставки. "Всички железопътни връзки са прекъснати", коментира Хъксли. Железопътни линии от Чехия и Словакия до германските пристанища Ротердам и Хамбург са "сериозно засегнати".

Доставките на суровини за германският гигант за производство на стомана Thyssenkrupp ще бъдат засегнати след наводнението. Това може да се отрази негативно ще върху отрасли като автомобилната индустрия, битовите уреди и т.н.