Все по-голям процент американски потребители споделят, че тази година ще се ограничат в празничното си пазаруване, което е особено лоша новина за търговците и може да провали обичайно силния коледен сезон.

Според независимо проучване на Ройтерс, общо 38.8% от запитаните са споделили, че през тази година ще похарчат по-малко за подаръци от миналата. В същата анкета месец по-рано техният процент е бил 31.1%.

„Все още много хора споменават думата рецесия, когато става въпрос за щатската икономика", коментира анализатор. „Освен това цената на петрола ($100 за барел), изяжда все по-голям процент от приходите на американците", продължава той.

Само 10.7% споделят, че ще похарчат повече от миналата година, или с 8 процентни пункта по-малко от предходния месец. Болшинството, или 49.3% са заявили, че ще похарчат колкото миналата година.

Промяната на резултатите е в следствие по-високите цени на петрола и опасенията на инвеститорите, че може би американската икономика се отправя към рецесия. До сега продавачите винаги са разчитали на сезона между Деня на благодарността (22 ноември тази година) и Коледа, за да увеличат годишните си приходи.