Околната среда и транспортът ще бъдат приоритетните области за финансиране от еврофондовете в най-бедните страни от ЕС, сред които е и България. Това стана ясно при представянето на новите принципи на политиката на сближаване, които ще действат след 2014 г., съобщи кореспондентът на БНР в Брюксел.

Кохезионната политика занапред ще е фокусирана най-вече върху икономическия растеж и заетостта - новите дългосрочни цели, заложени в стратегията "Европа 2020". Така в бъдеще все повече пари от еврофондовете ще отиват за иновации и научни изследвания, образование и квалификация, енергийна ефективност, възобновяеми енертгийни източници и мерки срещу промените в климата.

В регионите, в които брутният вътрешен продукт е под 90 на сто от средния за Евросъюза ще се инвестира най вече в околна среда и транспорт, заяви комисарят по регионалната политика Йоханес Хан. Днес той не посочи суми по държави и дейности, защото те ще зависят от изхода на продължаващите преговори по следващата финансова рамка за периода 2014-2020.

От Еврокомисията обаче подчертаха, че при отпускането на пари занапред все повече ще се гледат резултатите, а не фактурите за направени разходи. Предвидена е и възможност за поощряване на региони, които изпълняват най-добре целите, които са заявили, че ще постигнат благодарение на европейското финансиране. Ще се стимулира и партньорството между отделни държави-членки под формата на съвместни проекти.