В понеделник Porsche получи „зелена светлина" от борда на директорите си да увеличи дела във Volkswagen от 31% на 50%. Както вчера писахме, най-големият европейски производител на автомобили VW закупи общо две трети от шведската компания специализирана в производството на камиони Scania. Така немската „народна кола" вече притежава контролните пакети акции на двете най-големи фирми за тежкотоварни автомобили в Европа - MAN и Scania.
Сделките от последните дни със сигурност ще прекроят бизнес картата на Европа, както и ще се отразят по бляскав начин на и без това великолепната, но противоречива кариера на Фердинанд Пиех. Бизнесменът се явява председател на Volkswagen и Man. След сливането, огромната корпорация ще прибере под един покрив легендите Porsche 911, VW Golf, изключително успешния чешки модел Skoda Octavia, величествения Bugatti Veyron и 40-тонните камиони на Scania и MAN.
Porsche ще се опита да се конкурира с японските "бест-селъри" на Тойота, компания превърнала се в най-голямата и предпочитана световна марка. Изпълнителният директор на Porsche Венделин Видкинг е споделил по-рано днес: „Нашата цел е да създадем една от най-силните и иновативни автомобилни компании в света, която ще бъде конкурентна на японските производители".
Insomnia
на 05.03.2008 в 12:14:47 #24Италианският концерн Fiat обяви рекордно 90-процентово увеличение на чистата печалба (627 милиона евро) за първото полугодие на 2007 година в сравнение със същия период на миналата година. Оборотът на торинците е достигнал 15,2 милиарда евро, което отговаря на скок от 12%. Малко факти
Иначе Леци всеки си има мнение и има право да си държи на него.Няма да споря за излишни работи.Дано мнението ти да е личен опит с тази марка коли,а не просто напразно плюене. ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_smile.gif?_=1446728989)
Insomnia
на 05.03.2008 в 12:06:08 #23бсб Последните години концерна се стабилизира.Даже излязоха на Печалба ;) Незнам за какъв Фалит говориш
bsb
на 05.03.2008 в 10:42:18 #22Собствемостта не означава качество!
Даймлер се провалиха с Крайслер заради лошото качество на изпълнение. Купиха Крайслер за 13,5 милиарда$ и го продадоха за 4.5 милиарда $.
Заради посредственото качество на колите ФИАТ са в много тежко икономическо състояние, почти пред фалит! Не вярвам и Шумахер да ги спаси!
Leci 11
на 05.03.2008 в 10:32:41 #21Извинявам се, че пропуснах Хонда в моята класация. А относно собственоста, това че Форд е купил още някои марки НЕ ОЗНАЧАВА че Форд е качествен автомобил...или примера Нисан - Рено.. Аз карам Рено Меган 2, на 3 години и досега вече спомени нямам колко много неща му смених...за една година 3 бобини изгоряха, скапаха се всички задни светлини, светеше като коледна елха, блокира капачката на резервоара, термометъра за външната температура отиде, като го паля и е леко хладно - хърка ужасно, не могат да разберат какво е, алтернатора изгоря....не е лошо за една година
А за фена на ФИАТ - още веднъж, каквито и сертификати да има, за мен тази марка си остава най-лошата...
Мнения за ФИАТ??
![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_biggrin.gif?_=1446728989)
bsb
на 05.03.2008 в 10:17:22 #20Нисан е на Рено Сузуки е на GM Мазда на Форд Митсубиши е на Даймлер К'ви японски марки, к'ви 5 лв. Даймлер продаде Крайслер!
pesho
на 05.03.2008 в 09:42:12 #19"Само Левски" е много тъпо парче. Очевидно не е чувал за германеца Otto, измислил двигателя с вътрешно горене... за германеца Diesel, измислил дизеловия двигател... пълно е с неграмотници тука. Абе, "Само Левски", ти знаеш ли какво означава този сложен израз "двигател с вътрешно горене"? Щото има и "двигател с външно горене", ша знайш, ама ти сигурно не правиш разлика...![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/funny_post.gif?_=1446728989)
vanush
на 05.03.2008 в 03:11:43 #18Алфа не след няколко години а сега са най-много 3-4 пройзводителя. Примерно Нисан са собственност на Рено, а опел на ГМ, форда притежава 5-6 марки а Мерцедес закупи Крайслер, Плимут и още не се знае колко. Та това е на масата , а какво е под масата знаят единици и никой в този форум. Нали трябва да се избегнат законите на монопола, та не се напъвайте, всички са една марка, само че вече живеем в новия век и то в Европа за да се разправяме за коли, виж ако сме в Албания разбирам . все едно да си говорим кой какъв часовник си е купил.
ALPHA
на 05.03.2008 в 02:46:06 #17Какво само се поглъщат и слвиат тия уроди мръсни ненаситни. Така от сливане и поглъщане след 50 години ще има няколко корпорации които ще държат основните световни производства - не на автомобили, а на всичко.
Ile
на 05.03.2008 в 00:41:46 #16Само Левски, ще те информира че хенри форд не е измислил колите. Основен факт. Хайде, прочети си в wiki.
XTRM
на 05.03.2008 в 00:30:50 #15Американците не могат да правят колир които да се конкурират с европейските или японските. Много са назад с материала. Освен огромни камиони друго не могат да правят -говоря за колите от последните 15 год. старите класики и аз ги харесвамр но по-скоро като произведения на изкуствотор защото и те са ужасно непрактичнил Така че американските коли са си за тъпите американцил Не е случайнор че тезир които могат да си го позволят карат японски или европейски колил
Само Левски
на 04.03.2008 в 23:09:16 #14Като сте почнали да изреждате производители.Искам да ви напомня че тия четироколки наречени - автомобили ги е измисли Американеца Хенри Форд. След има няма 2 години Америка ще се върне на върха в автомобилостроенето и всякакви ти ми японци; германци, фразета и т.н. ще им дишат праха.
Kihano4
на 04.03.2008 в 20:21:10 #13На такова сливане не му ли се казва "концентрация на капитала"?
pesho
на 04.03.2008 в 19:53:33 #12ами да, като сложиш новия CL500 купе до която и да е друга, всяка друга ще увяхне... от завист
Fen_na_voleibola
на 04.03.2008 в 19:47:11 #11Приятел ти виждалли си си хибридния модел на Лексус!Много се дразня от такива консервативни хора като теб,защото нищо старо не са забравили и нищо ново не са начили...я сложи S-класата на мерцедес до тоя хибрид и си помисли пак,коя кола е по-красива,а до това коя е по-качествена няма смисъл да спорим....
Insomnia
на 04.03.2008 в 19:45:48 #10Leci 11 недей говори глупости за Фиат
погледни кой стана автомобил на Европа за миналата година.Плюс това да допълня че само Италианците и Франзуците изпълват критериите Евро 5.А и още нещо-Гранде Пунтото се води наи сигурната кола в класа с 5 звезди ;) Ама то в България всеки решил че немското е най хубаво и всеки си купува Голф и се чуди после как да го оправя.Имал съм Фиат и мога да кажа че всичките глупости който се говорят за тези коли са измишиьотини.Толкоз от мен ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_cool.gif?_=1446728989)
КомБат
на 04.03.2008 в 19:44:50 #9Ето и моята класация 1. Японските - Мазда, Хонда, Тойота, Субару, Митцубиши 2. Германските - Ауди, Мерседес, БМВ 3. 4. 5. 6.Всичко останало.......
Най-добри джипове - японските - Ланд Крузер, Паджеро, Патрол и т.н.
Най-добри лимузини - японските - Лексъс
Най-добри семейни тип комби - японските - Субару Аутбек/Легаси
Най-добри резачки - японските Митцубиши Ево например
И под класация имам предвид съотношението качество-цена, няма смисъл да си говорим за някакви бутикови автомобили дето се произвеждат по 100 макс на година ![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_smile.gif?_=1446728989)
pesho
на 04.03.2008 в 19:39:28 #8а ето я и моята класация, като ще си публикуваме класациите: 1. Mercedes 2. Mercedes 3. Mercedes 4. Mercedes 5. Mercedes ... ... ... 101. Mercedes
КомБат
на 04.03.2008 в 19:35:45 #7Leci 11 За класациите си е въпрос на вкус, но ако си пропуснал Хонда от японските умишлено, значи си доста назад с познанията за автомобилната индустрия![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_smile.gif?_=1446728989)
КомБат
на 04.03.2008 в 19:34:19 #6Linger Инфинити е марка на Нисан![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/icon_wink.gif?_=1446728989)
Linger
на 04.03.2008 в 18:06:24 #5ето я и моята класация 1.Лексус (Тойота) 2.БМВ 3.Мерцедес 4.Акюра (Хонда) 5.Инфинити 6.Ауди 7.Нисан 8.Пежо-Ситроен 9.Фолксваген 10.Мазда . . . .Категория седан и луксозен седан до 70-80000 евро.