Продажбите на електронни стоки с дълготрайна употреба падат в цяла Западна Европа, според днешния доклад на базирания в Нюрнберг германски Институт за изследване на потреблението (GfK).
През първото тримесечие на 2009 г. потребителите в Западна Европа са изразходвали 45 млрд. евро за техника, което представлява намаление с 8% в сравнение със същия период през предходната година.
Основната причина за намалението на приходите са валутните ефекти като поевтиняването на паунда срещу еврото, а не липса на потребителското търсене.
Като цяло, обема на продажбите на телекомуникационния сектор е в размер на 4.5 млрд. през първото тримесечие на 2009 г., което представлява 6.6% спад, като броят на мобилните телефони на глава от населението вече надхвърля 1, показвайки насищане на пазара в Западна Европа, който вече ще бъде движен главно от иновациите.
Свиване с 2.4%, има на пазара за малки домашни уред. Всички останали пазари в сектора - телекомуникации, основни домакински електроуреди, битова електроника, фото и офис техника и консумативи - регистрират по-големи намаления на приходите в диапазона от минус 6.6% до минус 11.0%.
С продажби в размер на 11.9 млрд. евро, битова електроника е най-големият пазар. В сегмента отчетено намаление от 7.8% през първото тримесечие на 2009г.
При пазара на информационните технологии на стойност 11.3 млрд. евро, има спад с 9.1% в цяла Западна Европа.
Особено силно засегнати от икономическата несигурност и сдържаност по отношение на инвестициите и разходите от страна на дружествата, са продажбите на офис техника и консумативи в размер на 4.6 млрд. през първото тримесечие на годината, при които има спад от 11.0%.
Благодарение на силната емоционална значимост фотоапаратите, камерите и аксесоарите, свързани с тях остават популярни сред потребителите.
Развитието през първото тримесечие на годината, показва ясно изразени различия между отделните страни от Западна Европа, като структурата на отделните пазари и предпочитанията на потребителите се различават значително. През последните няколко години, когато пазарните тенденции бяха предимно положителни, според GfK тези разлики не са били толкова видими.