Освен върху цените на храните рязкото покачване на цените на петрола се отразява негативно и върху продажбите на автомобили. Това научаваме от „Франкуртер алгемайне цайтунг".   

Буркхард Велер продава коли от 19 години. То споделя, че никога не е било толкова зле, колкото сега. През 1979 година той отваря своя първи офис за продажба на коли в Оснабрук. Тогава има секретарка и механик.

Велер груп продава Тойота, Фолкваген и BMW и един от най-известните търговци в Германия. През май имаме спад от 6 и 7 процента, Такива цифри са абсолютно неприятни, заявяват от Велер груп. Времената на бурен растеж са отминали, споделят от ръководството на компанията.

Федералната служба за тежкотоварни автомобили излезе със свои данни за първата половин година. Цифрите потвърждават неприятните предположения. След като пазарът се срина в края на май, съюзът за автомобилни превози потвърди прогнозата си за само още 3,2 милиона нови свидетелства за правоуправление на автомобили. Това би могло да се представи като повторение на лошата година за продажба на автомобили от Обединението на Германия.

Заради дебатите за въглеродния двуокис, спора за зоните за околната среда и високите цени на бензина купувачите на автомобили в Германия са разколебани. Настъпват промени на германския автомобилен пазар. Ние трябва да достигнем до едно ниво от още 3 милиона нови разрешителни за правоуправление на автомобили, заявява Роберт Радемахер, президент на централния съюз на немските предприятия за тежкотоварни автомобили.

Много производители имат амбициозни  цели на пазара. Със своите директни продажби те правят дейността на своите собствени търговци винаги трудна. Като коли на малко години с по-малко изминати километри по-късно те се излагат на пазара с по-високи цени.

Ако петролът се задържи на ниво от 143 долара за барел, продажбите на нови автомобили ще паднат под три милиона, прогнозира Кар-институт.