Спиране на продажбата на всякакви активи на Холдинг БДЖ ЕАД, "БДЖ Пътнически превози" ЕООД, "БДЖ Товарни превози" ЕООД. Това е едно от исканията на Гражданска инициатива за обществен релсов транспорт, отправени към новия транспортен министър.
От неправителствената организация (НПО) настояват да се спре продажбата, включително и от частни съдебни изпълнителни. Те настояват още за стартиране на спешни публични преговори с кредиторите на дружествата и пълен анализ на задълженията на предприятията в периода 2000-2016 година.
В писмото си до медиите от сдружението обясняват, че преди дни е станало ясно, че е била продадена почивната станция на БДЖ в Хисаря. Освен това е започнала процедура за продажба на акциите на БДЖ в Алианц България.
От сдружението припомнят, че в края на миналата година 6 локомотива на БДЖ, определяни като негодни, са продадени на словашки ремонтен завод.
Още в първия пълен работен ден на новия министър на транспорта Христо Алексиев от гражданската инициатива са му изпратили своите искания. От сдружението настояват да бъдат предприети спешни мерки във връзка с тежката ситуация, в която се намира БДЖ.
Сред тях са преразглеждане на задължително преработване или прекратяване на обществената поръчка № 01605-2017-0001 "Извършване на техническа поддръжка за 5-годишен период на дизелови мотрисни влакове серия 10 и електрически мотрисни влакове серии 30 и 31, собственост на "БДЖ-Пътнически Превози" ЕООД" със срок 07 февруари 2017 година. От гражданското сдружение смятат, че условията на процедурата са порочни и необосновани. Те се аргументират с това, че и към момента няма яснота откъде ще бъде осигурен посоченият в процедурата финансов ресурс от 164 402 044,8 лв. (с ДДС).
Георги Статков от инициативата коментира, че е крайно време за започване на процедура за публичен конкурс за нови ръководства на Холдинг БДЖ ЕАД, "БДЖ Пътнически превози" ЕООД, "БДЖ Товарни превози" ЕООД.
От сдружението настояват още да се възобнови дейността на обществения съвет към Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията, който през последните две години фактически не е функционирал.
От Гражданска инициатива за обществен релсов транспорт изразяват готовността си да съдействат на новия министър.
шемет
на 31.01.2017 в 11:23:26 #1Тези от Гражданска инициатива за обществен релсов транспорт са страшни! Толкова са добри, че да се чуди човек защо до сега не са сетили да си регистрират 2-3 БДЖ - та?!