Глобалната икономика е устойчива през първите два месеца на 2023 г. Затрудненията във веригата за доставки намаляват. Задава се забавяне в корабоплаването, на фона на политиката на централните банки за покачване на лихвените проценти, за да се справят с излязлата извън контрол инфлация. Това доведе до спад в световното търсене на стоки и услуги, пише Zerohedge.

Спот тарифите за контейнерен превоз се сринаха през последната година. Според FreightWaves "безпрецедентен поток от нови контейнеровози е на път да влезе в експлоатация". Това допълнително би увеличило неизползвания капацитет и ще намали цените за контейнери.

Световното корабоплаване изпраща сигнали за овладяване на проблемите във веригата за доставки

Световното корабоплаване изпраща сигнали за овладяване на проблемите във веригата за доставки

В резултат на това инфлацията трябва да намалее

Едно нещо е ясно: светът навлезе в период на сериозна икономическа несигурност без прогноза за възстановяването на Китай.

По данни на Франк Андерсен от Shipfix, ще настъпи възстановяване на използването на плавателни съдове, въпреки че "това може да отнеме още няколко месеца". Може би възстановяването на Китай, което всички очакваха, няма да бъде толкова силно, колкото се смяташе първоначално.

По данни на Bloomberg "голям брой" контейнерни кораби са "позиционирани близо до Китай, чакайки подновяване на износа, докато втората по големина икономика в света се възстановява от ограниченията по строгата политика Covid Zero".

Саймън Хийни, старши мениджър консултантската компания Drewry, коментира, че неизползваният капацитет на плавателните съдове е започнал да нараства през втората половина на 2022 г. и оттогава е достигнал най-високото ниво от края на 2020 г.