Президентът на Toyota Motor Corporation Акио Тойода бързо смени своите планове за пътуване, предаде агенция Bloomberg. В петък той обяви, че на 24 февруари ще участва на изслушването в Конгреса на САЩ, посветено на безопасността на автомобилите Toyota. Два дни преди това на пресконференция в Токио Тойода беше категоричен, че няма да пътува до Вашингтон, а на въпроси на конгресмени ще отговаря ръководителят на североамериканското подразделение на Toyota Йошими Инаба.
Промяната на първоначалните си планове Тойода направи, след като стана известно, че на дискусията ще бъдат представени конфиденциални фирмени документи, в които по данни на бившия юрист на Toyota Димитриос Билер, има доказателства, че концернът е скривал техническите проблеми на някои от моделите си джипове.
Според публикация на Automotive News, от 2003 до 2007 г. Билер е работил в североамериканското подразделение на концерна и отговарял за пътно-транспортните произшествия на джипове с марката Toyota. По време на своята работа по думите на Билер той открива, че японският концерн съзнателно унищожава всички документи за неизправности на автомобилите не само за леките катастрофи, но и за инциденти със смъртни случаи. Когато юристът информирал за своето откритие ръководството на компанията в Япония, той бил принуден да подаде оставка. Миналото лято Билер завел дело срещу Toyota.
Преди седмица японският концерн успял по съдебен ред да получи временна забрана да не се огласяват документите на Билер. Но адвокатът на юриста заявил, че неговият клиент е обещал да предаде своето разкритие в Конгреса на САЩ на 23 февруари - само ден преди дискусията. Според юристи, към които се обръща за коментар Automotive News, комисията на Конгреса, която разследва Toyota, може да отмени временната забрана на съда да не се огласяват данните на Билер.
В средата на февруари Toyota обяви, че изтегля от пазара повече от 8,5 млн. автомобили от различни модели в целия свят, което представлява годишното производство на компанията преди началото на кризата. През септември 2009 г. администрацията за пътна безопасност на САЩ (NHTSA) съобщава, че за 5 години е регистрирала 102 жалби за проблеми с педала на газта в различни модели на Toyota, вкл. и на Lexus. От тях 13 случая са завършвали с инциденти, в които са загинали 5 човека и 17 са полуячили травми.
През януари 2010 г. компанията Safety Research and Strategies объяви, че от 1999 г. тя е записала 2274 случая на внезапно ускоряване на автомобили Toyota, които са предизвикали 275 произшествия с 18 смъртни случая.
Първоначално от Toyota уверявали, че причина за ускоряването се дължи на постелките, които се размествали и блокирали педала на газта, но по-късно признават, че проблемът може би е в електрониката.
По време на проведената в Токио пресконференция самият Тойода признава, че една от причините за кризата в компанията е нейното твърде бързо развитие. Дори тренировъчните центрове през последните 10 години не успявали качествено да обучат работниците, обяви Тойода, с което призна, че е нарушено най-важното правило в Toyota: да се произвеждат толкова коли, колкото иска пазарът. Освен това шефът на концерна обеща да бъде увеличен гаранционният срок за всички автомобили на Toyota.
Другата мярка, която обеща Тойода и която е насочена да върне доверието на потребителите, е да се монтира на всички автомобили с марката Toyota на специална спирачна система, която ще се активизира, когато се натиснат едновременно педалите на спирачката и газта.
Nevermind
на 21.02.2010 в 23:21:49 #4Тойотите са надеждни автомобили, стига да са произведени в страна различна от Турция. За съжаление, всички модели с изключение на Авенсис идват в България именно от там. Мерси.
pusi
на 21.02.2010 в 17:14:53 #3Отново ще напиша цензурираната си версия: Всичко ставащо спрямо ТОЙОТА е една пропаганда идваща единствено от САЩ.Тъй като Американските автомобилни компаний фалираха ,а ТОЙОТА продължава да е най продаваният автомобил.Изливат се всякакви лайна срещу Японците,но въпреки кризата ТОЙОТА не спира да продава нови автомобили,а САЩ със своите каруци могат само да си мечтаят за такива продажби.
краси007
на 21.02.2010 в 16:26:08 #2Апропо,къде са произвеждани тези тойоти?Май,че в Турция,а?Те там са големи специалисти!И в сглобките,и в карането,и в сериалите,и във всичко!Европейци хора,да не са като нас...
pusi
на 21.02.2010 в 06:04:08 #1Vsichkata tazi pomia koqto se izsipa po adres na TOYOTA e edna Amerikanska propaganda.Faliraha im avtomobilnite kompanii i sega si go izkarvat na TOYOTA,tai kato e nai prodavanata marka avtomobili v USA.I v period na kriza TOYOTA prodyljava da prodava novi avtomobili,a Amerikanskite dyxat sypata.
