През този месец се навършват 10 години от създаването на революционния модел на Тойота, наречен Приус (Prius). Новото в него е, че се задвижва както от двигател с вътрешно горене, така и от електромотор, което го прави хибрид. От пускането на първото поколение Приус в Япония на 15 декември 1997 г., до днес са продадени общо 900 000 автомобила по цял свят. Да, това е само капка в морето на огромния автомобилен пазар, но все пак важен сигнал, че потребителите са готови да платят допълнителна цена, за да получат по-икономичен и екологичен автомобил.

Важните събития в 10-годишната история на Приус нямат край. В годините 1999 и 2000 г., японската машина печели международната награда "Двигател на годината", а през 2002 г. става първият автомобил с хибриден двигател, който достига скорост от 210 км/ч. Силният пазарен интерес, накара японската компания да открие ново производствено подразделение в град Чангчун Китай, през 2005 г. През последните 3 години, търсенето на хибридния автомобил се засили чувствително, заради високата цена на горивата и постоянните коментари за настъпващото глобално затопляне.

През 2007 г., Приус спечели и наградата за най-чист автомобил, след като постигна емисия на въглероден диоксид от само104 г/км. Официалният среден разход на гориво е 3.6 л/100 км.

След Приус, Тойота реши да внедри хибридната технология и в своите автомобили с висока проходимост SUV и в различни по-луксозни модели, включително и на Lexus. В началото на годината, от японската компания съобщиха, че новото поколение на Приус ще работи почти изцяло с електрически двигател, като двигателят с вътрешно горене ще е по-малък и ще се ползва само в краен случай. Това се очаква да снижи още повече средния разход на гориво.