Турция се готви да отваря логистичен център в САЩ. Целта на страната е да се разшири достъпа на местните износители до пазарите и да увеличи обема на продажбите си, пише Daily Sabah.
Миналата година износът на Турция за САЩ достигна 10,1 милиарда долара, което е скок от 13,5% на годишна база, въпреки свиването на глобалното търсене поради пандемията.
"Планираме да отворим логистичен център в САЩ. Целта ни е да увеличим обема на износа за Щатите до 100 милиарда долара.", заяви председателят на "Асамблеята на турските износители" Исмаил Гюле.
Като цяло Турция е изнасяла за 226 страни през миналата година, а износът е достигнал рекорден месечен връх от 17,84 млрд. долара през декември, според данните на Министерството на търговията. Най-забележителният ръст на износа е именно този към САЩ, в сектора на килимите с продажби на стойност 932,3 милиона долара. Това е увеличение от над 40%. Износът в бижутерския сектор е нараснал с 54% до 485 млн. долара, а секторът за конфекция и облекло е увеличил износа с 22% до 793 млн. долара.
Според данни на "Асамблеята на турските износители" през първите 11 месеца на 2020 г. пазарният дял на индустрията за килими е бил 78% в щата Мейн, 60% в Южна Каролина, 48% в Ню Джърси и 45% в Ню Йорк.
Междувременно мебелната индустрия е имала пазарен дял от 11% в Делауеър, 5,4% в Мисури, 1,7% в Ню Джърси и 1,4% във Вашингтон.
Страната очаква износът за САЩ да се увеличи още след пандемията. Планираният логистичен център е предназначен най-вече за секторите текстил, мебели и килими.