Корпоративна Америка не може да напусне Венецуела достатъчно бързо. Закъсалата държава, която се тресе от икономическа криза, отдавна не е подходящо място за правене на бизнес и компаниите от САЩ си стягат багажа. А скоро може да стане и още по-зле - очакват се резултатите от провелия се в неделя референдум, който може да даде на президента Никола Мадуро възможност да консолидира властта, да премахне политическите си опоненти и да пренапише конституцията.

Продължаващата вече четири години икономическа криза изтри стойността на местната валута - заедно с печалбите на компаниите. И те търсят начин да напуснат, пише CNN Money.

През тази седмица авиокомпанията Delta обяви, че ще прекрати полетите до столицата, Каракас, през септември заради нестабилността в страната. Последният полет на United Airlines пък бе в началото на юли. American Airlines все още летят до там. Авиопревозвачите се опитват да си върнат общо 3.8 милиарда долара печалби, прибрани от властите.

GM спря дейност още през май, след като властите заграбиха завода. Ford временно прекрати производство, но според говорител на компанията работата е възстановена през юли.

Ситуацията във Венецуела е толкова хаотична, че е трудно да се определи кой все още прави бизнес там, коментира CNN. И компаниите, които са запазили дейността си - или продължават да продават своите продукти, трябва да се борят с резултатите от многото проблеми на страната.

Апокалипсисът във Венецуела. Как се стигна дотук?

Апокалипсисът във Венецуела. Как се стигна дотук?

Някога страната бе най-богатата в Латинска Америка и една от най-мощните икономики на континента

Продуктите на Pepsi все още могат да бъдат намерени в магазините и ресторантите. Но компанията отписа бизнеса си във Венецуела през октомври 2015 г., записвайки 1.4 милиарда долара загуба. И въобще не брои продажбите в страната. Същата е ситуацията и със снаксовете Cheerios.

Bridgestone напусна Венецуела миналата година. Colgate, Kimberly Clark и Mondelez направиха същото в последните години. Ресторантите на McDonald's се ръководят от франчайзър и компаните не ги брои в отчетите си. През януари 2015 г. ресторантите в страната не можеха да намерят картофи, а миналата година временно трябваше да спрат продажбата на BigMac - отново заради липса на продукти.

Подобни проблеми срещат и други компании - Coca-Cola, която във Венецуела се продава от отделна фирма, трябваше да спре производство заради липса на захар.

Венецуела бавно губи и последния си източник на приходи

Венецуела бавно губи и последния си източник на приходи

Ще излезе ли някога южноамериканската държава от тежката криза?