Японските автомобилостроители през 2006 г. са увеличили износа си с 18.1%, като са доставили в чужбина почти 6 милиона коли, се казва в годишния отчет на Асоциацията на японските автомобилостроителни предприятия, цитиран от РИА Новости.

Това означава, че чуждестранните потребители са закупили 52% от всички произведени през годината японски коли. Основния дял в ръста идва от леките автомобили; в този клас експортът е скочил с 21.4% или 5,295,000 бр.

Тази статистика означава, че е счупен рекорд с 20 - годишна давност, когато чуждестранните пазари погълнаха 4.5 млн. японски автомобила.

Едновременно с това стана ясно, че експортът на японските товарни автомобили е намалял с 5.6%.

Главен целеви пазар на японските автомобилостроители остават САЩ и Канада. Съответно през 2006 американците са купили 36% повече японски машини в сравнение с 2005. Това се обяснява отчасти с високите цени на горивото, които цени принудиха привикналите към големи автомобили жители на Америка да сменят навиците си и да се ориентират към японските малолитражни коли.

В Европа японците регистрираха увеличение на продажбите с 10.8%, в Близкия Изток 13.8%. В страните на Азия обаче резултатите са се влошили - там са продадени с 9.2% по-малко японски коли.