БСК представи на ресорните парламентарни комисии, на Министерството на
финансите и Министерството на околната среда и водите по правни въпроси и
парламентарните групи, предложения за изменение и допълнения на Закона за местните данъци и такси, за въвеждане на единна основа при определяне на размера на такса битови отпадъци, базирана на образуваните и събрани количества.

Българската стопанска камара - съюз на българския бизнес предлага да бъде
подготвен и внесен в Народното събрание, законопроект за изменение и допълнение на Закона за местните данъци и такси, конкретно чл. 67, ал. 22.

Основните мотиви за въвеждане на предлаганите промени включват:
- прилагане на установения принцип в Закона за опазване на околната среда - „замърсителя плаща";
- хармонизиране на действащия в Р. България режим със страните членки на ЕС (по някои
данни само Украйна прилага сходен с преобладаващия у нас режим за използване на
данъчната оценка на имотите и ДМА като основа за определяне на размера на таксите).

БСК предлага да се прилага еднаква основа за определяне размера на такса битови отпадъци на територията на цялата страна.

Да се уеднакви режима за физически и юридически лица, в т.ч. едър и среден бизнес, да се прилага принципа, че таксите представляват цена на предоставена услуга, а не данъчен и фискален инструмент за финансиране на други дейности, услуги и административни разходи.

БСК настоява за реално отчитане на събраните количества битови отпадъци (количествата генерирани битови отпадъци за Р. България 476 кг на жител за 2005г., надхвърлят равнището за някои от най-развитите страни в ЕС и при около 70% по-ниско вътрешно потребление).

Експертите искат и елиминиране на съществените пречки за усвояване на средства от структурните и кохезионни фондове на ЕС, осъществяване на националната програма за изграждане на съоръжения за депониране/третиране на битови отпадъци с капацитет, съответстващ на реалните потребности, както и елиминиране на възможностите за измами и свърхвисоки възнаграждения на съответните оператори.

Въвеждането на предлаганите промени изисква и приемане на паралелни мерки за стриктно прилагане на режима на адресна регистрация на български и чуждестранни физически лица, каквато е действащата практика в ЕС, уточняват от БСК.