На всеки две години той трябва да доказва отново и отново, че е най-бързият човек на света. Тогава го гледат стотици милиони души по света. Тази неделя недостижимият бегач Юсейн Болт отново ще излезе на пътеката, този път в китайския град Пекин, за да докаже първенството си, разказва германският Die Welt.

Този успех превърна 29-годишният ямаец в истинска световна звезда, а с това и в икона за рекламния свят. Неговият неповторим стил му донесе през изминалите години тлъсти договори със спонсори като Puma, Gatorade, Hublot и Nissan. Според данни на списание Fobes бегачът е спечелил през последните 12 месеца от реклами 21 млн. евро.

Но какво прави Болт толкова ценен за компаниите? Има и други успешни състезатели. Компанията за проучване на спортния пазар Repucom обяснява пред германското издание Die Welt причините затова.

С помощта на индекса Celebrity DBI-Scores рекламният пазар следи звездите. Болт получава в него 75 от максимални 100 точки, което е феноменално постижение. За сравнение звездата от Формула 1 Себастиан Фетел, най-популярният германски спортист по света, събира едва 59 точки.

На първо място е това, че Болт е известен навсякъде по света - независимо дали става дума за САЩ, Азия или Европа - той е глобална марка. Друго важно е, че той привлича симпатията от хората - нещо, което не всеки спортист притежава. За пример: Майк Тайсън.

„Почти няма друг такъв, който да успее толкова перфектно да се позиционира като марка", коментира Стефан Шрьодер от Repucim. „За разлика от много други звезди в спринта, той не е егоцентрик. Много хора го харесват като типаж", обяснява още той.

Но Болт направи и сам нещо за популярността си - своята запазена поза при спечелване на състезание.