Платформата за споделено пътуване Uber тази седмица пусна първия прототип на безпилотните си автомобили по улиците в Питсбърг. Най-скъпият старт-ъп в света успя да изпревари повечето производители на пазара, които също разработват такива модели.
Това е малка стъпка към големия план на шефа на Uber Травис Каланик за пускане на услуга за превози с автономни возила, подобно на сегашната платформа на компанията. Целта надали ще бъде осъществена в близките няколко години, но въпреки това дори тестовете на новата технология за автопилот е голяма крачка към нея.
Ако стартиралата преди няколко дни програма в Питсбърг, която позволява на всички заинтересовани да опитат какво е да се кара на автопилот, се разшири, това ще доведе и до друга положителна промяна.
Колкото повече хора изпробват тази функция, толкова повече нейната популярност ще нарасне, а оттам – и търсенето й.
Анализатори обаче смятат, че програмата ще има отражение и в един съвсем различен аспект. От много време насам инвеститорите очакват Uber да обяви своето първично публично предлагане на акции (IPO).
В последните месеци от ръководството на фирмата дават индикации, че това може да се случи в близкото бъдеще. Най-показателно беше решението на старт-ъпът да продаде бизнеса си в Китай – Uber China, където огромните инвестиции не бяха възвърнати.
Експертите смятат, че с програмата Травис Каланик ще иска да покаже на участниците на фондовия пазар, че фокусът върху безпилотните автомобили е дългосрочна перспектива за компанията, в която си струва да вложат парите си.