Има два основни момента, които привличат интереса към животозастраховането не само в България. Едно от тях е пандемията и това, че хората се замислиха как може да обезпечат рискове, свързани с него. В същото време другия фактор е намаляване на доходността от банкови депозити и потребителите започнаха да се интересуват от алтернативни продукти. Животозастраховането е именно такъв продукт. Това заяви изпълнителният директор на застрахователното дружество Алианц България Веселен Ангелов в предаването Money.bg по телевизия Bulgaria On Air.

"Подобен продукт едновременно дава защита и допълнителна доходност в дългосрочен план", заяви той.

По думите на Ангелов към животозастраховане се ориентират хора, които искат мисля как биха обезпечили своето семейство. При животозастраховане е да бъде обезпечен човекът, който носи пари в семейството. Това е първият профил, който търси застраховка. Освен това се застраховат и възрастни хора, които мислят за внуците или за децата, като искат да ги обезпечат по някакъв начин финансово.

"Добре е да се застраховаме, когато сме трудово активни. Тогава финансовия риск е най-голям и трябва да имаме адекватна застрахователна защита. Трябва да направим сметка според личните нужди, как да обезпечим семейния бюджет при евентуален инцидент", коментира експерта.

Най-често животозастраховането, освен рисковете за злополука, се покриват и тежки заболявания. България е на челните места в това отношение и често настъпват подобни рискове. Тук отново се намесва животозастраховането, което дава заместващ доход.

При застраховките злополука по-голяма част от пазара предлага покритие до 70-80 годишна възраст. При заболяването прага на възрастта е около 65 години най-често.

Ще се запази ли тренда

"Надявам се да продължи интереса към животозастраховането. Това е по-важно от застраховка на автомобил или къща. Пазарът малко или много е достигнал своя пик", коментира той.