Япония ще надмине възможностите на железопътния транспорт. Страната започна тестове за скоростта на най-бързия влак в света, който е част от нейната система Шинкансен за най-бързи влакове. Той ще е способен да развие скорост от 400 километра в час.

Наричан Alfa-X, влакът по план трябва да влезе в експлоатация през 2030 година, пише Bloomberg. Той ще бъде използван от железопътната компания JR Еast, като ще се движи с 360 километра в час. Това го прави с 10 километра по-бърз от китайския влак Fuxing Hao, който обслужва маршрут, свързващ Пекин и Шанхай и може да развие същата максимална скорост като японския си еквивалент.

За да се справи с насрещния вятър при влизане в тунел, Alfa-X има гладък преден корпус, дълъг 22 метра. Влакът е боядисан в металическо сребро със зелени ивици. Той е съставен от 10 отделни вагона. Тестовете му ще бъдат между градовете Аомори и Сендай, които вероятно ще продължат три години. Алфа-Х е ключова част от плана за предлагане на по-бързи услуги до Сапоро, най-големия град на най-северния остров Хокайдо.

В допълнение към конвенционалните, влакът ще има и въздушни спирачки на покрива. Той ще е снабден и с амортисьори и пневматично окачване, за да запази стабилността си. Освен това железопътната композиция ще е свързана с контролния център на компанията, за да може тя да следи пътуването.

Японските бързи влакове, които влязоха в експлоатация по време на Олимпийските игри в Токио през 1964 година, са се превърнали в символ за ефективността и развитието на страната. Железопътните композиции от системата Шинкансен никога не закъсняват. Те осъществяват връзки до летища, което помага и за въздушния транспорт.

Въпреки че понастоящем влакът се определя като най-бързия в света, той може да загуби това название скоро. Причината е, че се работи върху влак, който да пътува между градовете Токийо и Негоя. Той ще започне да обслужва маршрута от 2027 година, като посочваната сега скорост за него е 505 километра в час. Това означава че разстоянието, което сега се изминава за 110 минути, ще отнема само 40 .