Глобалният пазар на мултимедийни таблети е нараснал с 45,1% през третото тримесечие на 2010. Това е резултат почти изключително от световното търсене на новаторския iPad на Apple, предаде TechNews.bg

Според IDC, търговците по света са продали 4,8 милиона таблета през Q3 2010 г., в сравнение с 3,3 милиона броя през Q2 2010 г. Устройството на Apple представлява близо 90% от продажбите, реализирани през Q3 2010.

Нарастващата популярност на таблетните устройства сред потребителите по цял свят се доказва не само от бурните продажби на таблети, но също и на електронни четци. През третото тримесечие на 2010 продажбите на е-четци в световен мащаб са се увеличили до 2,7 милиона броя, което значи 40% ръст спрямо Q2 2010 г.

Според IDC, медийните таблети са устройства с таблетен форм-фактор и цветен дисплей по-голям от 5 инча и по-малък от 14 инча, работещи с леки операционни системи (например iOS на Apple и Android OS), базирани на x86 или ARM процесори. От друга страна, таблет-компютрите работят с пълнофункционална операционна система и са базирани на x86 процесори.

Медийните таблети поддържат множество технологии за свързаност и широк спектър от приложения, което ги отличава от еднофункционални уреди като електронните четци.

Развитието на пазара на медийни таблети ще бъде водено не само от продуктовите нововъведения от страна на производителите на компютри, битова електроника и мобилни телефони, но и от разширените канали за дистрибуция. В този процес мобилните оператори ще имат ключова роля.

По данни на IDC, пазарът на медийни таблети за 2010 г. би трябвало да възлиза на около 17 милиона броя. Анализаторската компания прогнозира, че през 2011 г. ще бъдат продадени 44,6 милиона устройства, като 40% от тях - на територията на САЩ.

За 2012 г. IDC прогнозира световните доставки на таблети да достигнат 70,8 милиона. Растежът през 2011 г. и след това ще бъде воден от доставчиците на устройства, въвеждащи медиа-таблети на базата на Android и други операционни системи, както и от яростната конкуренция в цените и характеристиките на устройствата. Силно ще бъде търсенето както сред индивидуалните потребители, така и при корпоративния сегмент.

За е-четците IDC очаква 2010 г. да приключи с близо 10,8 милиона продадени устройства, като 72,4 от доставките ще се окажат ограничени на територията на САЩ.