Потребителите днес използват много по-умерено социалните мрежи с оглед на съдържанието, което споделят в тях. Като лидери в технологичния сектор се очертават Facebook, Amazon и Alphabet. Това доказва, че интернет вече не е само портал за информация, а посочените компании го превърнаха в едно социално поле. Въпреки предимствата, които ни дават, гигантите в сектора работят с много голяма част от личните ни данни.

От скандала с Cambridge Analityca до прозрачността, на която залага Apple при предлагането на своите продукти, стана ясно, че технологичните корпорации се наблюдават изкъсо и се следи всяко тяхно действие, пише Visualcapitalist. За съжаление, разковничето на всички скандали е боравеното с лични данни на потребителите от тяхна страна.

Какво наистина те знаят за нас?

Инфографиката на Security Baron сравнява и показва разликите в данните, които технологичните фирми имат политика да събират.

За много от посочените категории в графиката е необходимо първо потребителите да предоставят своите данни. Например, Facebook не задължава никой да дава информация за семейното си положение, но милиони хора го правят.

Сами ли излагаме данните си на показ?

Няма съмнение, че Amazon има цялата информация за кредитните карти на своите клиенти и Google знае какви сайтове посещават те. Дори по-консервативните хора, които не са изцяло технологично грамотни разбират това.

Има обаче определени категории от информация, които ще ви се сторят странни

  • Facebook знае политическите ни предпочитания, религиозната и дори етническата ни принадлежност.
  • Освен това социалната мрежа знае заплатата ни, заради съвместната ѝ работа с лични брокери на информация
  • Платформите събират нашите документи, имейли и съобщения, макар че някои от тях са просто метаданни
  • Facebook и Microsoft имат лицево разпознаване, базирано на снимките, които качваме
  • Facebook не само знае последователите ни, но хората, които чакат да отговорим на поканата им за приятелство, премахнатите приятели и тези, които отбелязваме като част от семейството; следи интересите ни и поканите за събития, които получаваме
  • Аpple винаги знае от какъв IP адрес влизаме в акаунта си.
  • Заради софтуера HealthVault, който изобретиха през 2007 година, Microsoft знае пулсът ни и колко крачки правим на ден.

Това са само част от данните, за които технологичните компании си признават, че събират, а с колко още информация боравят, без дори да имаме представа?

Courtesy of: Visual Capitalist