Ценовият шок от несправедливите сметки в комуналния сектор за декември и януари и като следствие задаващата се нестабилност в държавата, на фона на растящата безработица, спадащите инвестиции, дефицита в бюджета заедно с рецесията в Еврозоната, няма начин да не се отрази негативно на приходите на технологичния бизнес, чийто продажби се случват основно на вътрешния пазар, пише в коментара си cbn-bulgaria.com.

Спадащата покупателна способност, сериозният смут в обществения договор ще засегнат продажбите на ИКТ продукти и услуги на частни лица, микро и малкия бизнес, които и без това са на ръба на оцеляването.

Ключовите уволнения в правителството много вероятно ще лишат държавната и общинска администрации от инвестиционна активност в и без това трудния предизборен период, освен поддръжка на съществуващите информационни системи.

Нестихващите призиви за национализация със сигурност са охладили в някаква степен и намеренията за ИТ инвестиции в едрия бизнес.

Телекомите, включително и Интернет компаниите може да имат сериозни затруднения със събиране на таксите за услугите през февруари и още доста месеци напред...

Има и още... Стоката и услугите за първото тримесечие до голяма степен са вече на щандовете, в проекти и в разпродажба. Не е така за второто тримесечие на тази година. Там несигурността ще е още по-голяма и риска от неочаквани резултати ще се увеличи. А идват и избори...

Все пак има и хубаво. Всеки канал за продажби, всеки клиент става изключително важен и за да се спечели и задържи качеството на обслужване ще трябва да се повиши драматично.

В такива моменти се разбира и колко е важно правилното и ефективно водено планиране, маркетинг и отчет през всеки един ден от годината... Шуробаджанашкият балкански манталитет на общите приказки от "големи разбирачи" и умопомрачителни връзкари на възлови места потапя всеки ден нови фирми от целия спектър. Виждаме го непрекъснато, защото поддържаме бизнес база данни и фирмени профили. Несъстоятелност, неплатежоспособност, разпродажби, бавене на заплати, запор... Пожелаваме си ИТ компаниите да са по-малко ...

Видяхме много страшни кризи за 23-те години на преход. Имаме идея накъде и как може да тръгне пазара и как да се реагира ... Всички наши информационни продукти през тези месеци ще фокусираме върху максимално достоверно планиране и ефективен маркетинг в краткосрочен период, така че нашите клиенти да имат реална и работеща информация за пазара и платежоспособното търсене и клиенти в страната ...