Лари Пейдж, главен изпълнителен директор и съосновател на Гугъл, остро разкритикува Фейсбук, обвинявайки социалната мрежа в нецеленасочена работа за доброто на продуктите си.

Интервюто с Пейдж, публикувано миналата седмица в Wired, е проведено от американското издание още миналия месец, преди Фейсбук да обяви новия си инструмент за търсене Graph Search и преди да даде възможност за още свободни гласови съобщения, от които да се възползват потребителите на Facebook Messenger в САЩ.

Пейдж твърди, че в създаването на социални продукти Гугъл не е мотивиран от това да конкурира Фейсбук. „За нас съществуваха реални спорни въпроси относно това как нашите потребители споделяха информация, по какъв начин изразяваха идентичността си и т.н. И да, има компания, която е силна в тази сфера. Но също така, тя не работи изобщо в полза на продуктите си".

„Нужно ли е, за да успеем, друга компания да се провали? Не. Всъщност ние правим нещо различно. Мисля, че е прекалено жестоко да заявим, че има място само за една компания в тези области", допълва Пейдж.

Със създаването на социалната мрежа Google+, на практика интернет корпорацията посегна на територията на Фейсбук. Широко разпространено е мнението, че със сътрудничеството с Microsoft за въвеждане на инструмента Graph Search, социалната мрежа търси начин да се състезава с най-ценното предимство на Гугъл - нейната търсачка.

Пейдж обаче настоява, че има място за конкуренция във всяка сфера: „Когато започнахме да се занимаваме с търсене, всеки казваше: „Ще се провалите, вече има пет компании в тази област". Но, ние отвръщахме: „Може да специализираме като другите в търсенето, но същевременно правим и нещо различно". Това е начинът, по който аз виждам всички тези области".

Лари Пейдж, който замести Ерик Шмид като главен изпълнителен директор през април 2011 година, заяви, че се чувства много щастлив от работата на Google+ и Android.
По неговите думи, негативното отношение, което проявяваше Стив Джобс към Android, е неоснователно. Главният изпълнителен директор на Гугъл смята, че закупуването на Android е оправдано, тъй като то се характеризира с дългосрочен план.

„По времето, когато закупихме Android, беше повече от очевидно, че съществуващите мобилни операционни системи бяха ужасни. Не можеше да се създаде софтуер за тях. Нека сравним тогавашното положение със сегашното. Не мисля, че като заложихме на Android, поехме кой знае какъв риск. Просто трябваше съзнателно да направим инвестиция с дългосрочен план и да вярваме, че нещата могат да се подобрят значително", заключава Лари Пейдж.