В битката си с AI компаниите Илон Мъск е готов на всичко - включително да остави социалната си мрежа Twitter без потребители и рекламодатели. Така можем да тълкуваме изненадващото му решение от края на миналата седмица да постави лимити на броя публикации, които всеки в микроблогинг платформата може да вижда.

Контекст: Много от големите езикови модели като този на ChatGPT са тренирани и върху публикации от Twitter - практика, която според Мъск е незаконна.

Служители на Twitter съдят компанията заради неизплатени бонуси

Служители на Twitter съдят компанията заради неизплатени бонуси

Делата срещу новия бизнес на Илон Мъск не спират

Това е проблем и за други социални сайтове, като в момента ръководството на Reddit силово потушава бунт на модераторите на някои от най-популярните си форуми заради решението на компанията да ограничи външните приложения.

Детайли: От 1 юли в Twitter е в сила ограничение на броя на показваните публикации - по думите на Мъск "за да се реши проблемът с екстремално високите нива на извличане на информация и манипулиране на системите". Лимитите са следните:

  • Нерегистрираните потребители ще спрат да виждат каквото и да е съдържание;
  • Новорегистрираните ще виждат по 300 поста на ден;
  • Стандартните безплатни профили ще виждат по 600 поста;
  • Платените акаунти ще виждат по 6000 поста на ден;

Казано по този начин - това изглежда доста, за видян и прочетен пост ще се брои само такъв, с който потребителят има някакъв вид интеракция, а и Мъск по-късно заяви, че лимитите ще се вдигнат с течение на времето. Дяволът обаче е в детайлите:

  • Отдавна публикациите в Twitter не са с един SMS дължина - все по-често трябва да натиснеш "Прочети повече", а това намалява от "квотата";
  • Следенето и участието в дискусии също произвежда множество интеракции.

Външни приложения за по-удобно използване на социалната мрежа като TweetDeck вече се сблъскаха с различни технически проблеми заради новите лимити.

Facebook, Twitter и FTX: едни от най-нехаресваните марки в САЩ

Facebook, Twitter и FTX: едни от най-нехаресваните марки в САЩ

Технологичните гиганти определено не се радват само на фенове

Резултатът: Потребителите масово не са доволни от действията на Мъск, като някои директно го подканиха да направи социалната мрежа изцяло платена, вместо с подобни действия да принуждава потребителите да минават към абонаментната услуга.

BlueSky - алтернатива на Twitter, основана от бивши служители на компанията, временно спря регистрацията на нови потребители заради големия наплив.

Twitter вече струва само 33% от покупната си цена

Twitter вече струва само 33% от покупната си цена

Този бизнес на Илон Мъск никак не върви

От друга страна: Намаляването на трафика е последното, което би искала да види новият изпълнителен директор Линда Якарино. През последните месеци тя вложи много усилия, за да спечели обратно доверието на бизнеса и да гарантира, че Twitter е стабилна и безопасна платформа за неговите послания.

"Дефицитът на доверие у рекламодателите стана още по-голям. Това не може да се промени само на база на визитката на Якарино", коментира пред "Ройтерс" експерт от сферата.

Тръгва ли си Twitter от Европа? Илон Мъск насочва компанията точно в тази посока

Тръгва ли си Twitter от Европа? Илон Мъск насочва компанията точно в тази посока

Милиардерът може да плаща огромни глоби

Не е ясно как изкуственото намаляване на потребителската активност се вписва в плановете на новия директор за видео реклами на цял екран и със звук, търговски функционалности и спонсорски договори с влиятелни личности от различни сфери на живота.