На специална пресконференция днес "Майкрософт" представи своите революционни продукти Windows Vista®, Microsoft® Office System 2007 и Microsoft ® Exchange Server 2007.

Продуктите от ново поколение на Майкрософт са подчинени изцяло на нова концепция, която поставя човека в центъра на вниманието. Ако досега човек се е борил с предизвикателствата на един изкуствен дигитален свят, то с новите продукти на Майкрософт дигиталният свят се превръща в негова втора природа.

Една от най-впечатляващите характеристики на новите продукти е интуитивността им - предугаждат нуждите на потребителя във всеки един момент и му предоставят необходимите опции и менюта в зависимост от програмата, с която работи.

Освен увеличаващия личната продуктивност интуитивен интерфейс Windows Vista®, Microsoft® Office System 2007 и Microsoft ® Exchange Server 2007 предлагат опции за организиране и управление на информацията, анализ на данни и работа в екип.

Windows Vista® е следващо поколение операционна система, създадена да помага на потребителя лесно да види, намери и организира информацията. Тя му дава яснота, увереност и пълен контрол над работата с компютър. Windows Vista® организира вместо потребителя всички снимки, филми и музика, показва съдържанието на документите, без да е необходимо да се отварят, дава опции за разширено търсене и др. Нови икони, 3D графика, прозрачни работни прозорци и екзотични природни гледки за десктопа превръщат работата с Windows Vista® в истинско естетическо удоволствие.

Серията 2007 Microsoft® Office System включва над 30 компонента в три раздела:

  • Kлиентски приложения, сред които най-известни са Microsoft Word, Microsoft Excel, Microsoft PowerPoint, Microsoft Access и и-мейл редактора на Microsoft Outlooк.
  • Сървърни приложения - Microsoft Office SharePointPortal Server, Microsoft Office Groove Server, Microsoft Office Project Server и др.
  • Услуги (Services) - Office Оnline (шаблони, clipart галерии, безплатни курсове и др.), Excel Services и Form Services.

Нововъведенията в тези програми дават възможност на потребителя да разгърне напълно потенциала си и да посвети повече време на измисляне и развитие на идеите си, отколкото в техническото им реализиране.

Сред новите функции в клиентските приложения, които са най-известната част от Microsoft® Office System 2007 са:

  • Галерии - показват визуално възможностите за форматиране, приложими към различни елементи.
  • "Преглед на живо" - нова характеристика, която дава възможност за временно прилагане на формат върху избран текст или обект.
  • Мини лента с инструменти, която изскача в близост до избран текст и предлага бърз достъп до най-използваните форматиращи команди.
  • Microsoft® Office System 2007 използва нов формат на запис на документите, който компресира съдържанието на файловете с до 50%.
  • Themes - тази опция дава възможност за бързо стилизиране при определяне на цветовете, шрифта и графическите ефекти на документите.

Microsoft ® Exchange Server 2007 предлага три ключови предимства:

  • Вградена съвременна защита за компанията - ограничава спамовете и вирусите, гарантира поверителност в комуникацията без допълнителни разходи, предлага възможност за прилагане на политики за съхранение на съобщенията съобразно законови или корпоративни норми.
  • Достъп от всяка точка - дава достъп на служителите до електронна и гласова поща, календари и контакти от всеки един компютър или мобилно устройство. По този начин служителите разполагат с актуална информация и имат възможност да реагират адекватно от вкъщи, от работното място или по време на пътуване. Значително е улеснено намирането и съвместното ползване на данни, документи и таблици.
  • Оперативна ефективност за IT отдела - Exchange Server 2007 е изцяло 64-битов, което спомага за ефективно използване и оптимизиране на хардуера, мрежовите инвестиции и характеристики. Увеличава до 4 пъти обема на пощенската кутия на милиони потребители.

Кампанията по представянето на новите продукти е най-мащабната в историята на компанията - за пръв път три от най-популярните продукти на Майкрософт се анонсират едновременно.

Кампанията включва няколко етапа, като първият от тях е роуд шоу, предназначено за партньорите на Майкрософт България и за българските бизнес потребители. До този момент роуд шоуто се проведе в Русе, Варна, Бургас и Пловдив, а кулминацията му е днес в София.

През целия ден най-дългоочакваната операционна система Windows Vista и серията 2007 Microsoft Office System могат да бъдат тествани в специален мобилен център, разположен пред хотел "Хилтън". Демострационният център представлява специален автобус, оборудван с най-съвременните хардуерни решения с инсталирани новите продукти на Майкрософт.

България Майкрософт винаги отделя специално внимание на младите хора. Това е причината академичните представяния да се превърнат в традиция за световния софтуерен лидер.