Клиентите на Националната агенция за приходите вече могат да подават искане за издаване на удостоверение или друг документ по електронен път, съобщиха от агенцията.

Услугата позволява на гражданите и фирмите да заявят по интернет издаването на удостоверение за наличие или липса на задължения, удостоверение за декларирани данни, удостоверение за непрекъснати здравно-осигурителни права или други документи, издавани от приходната администрация.

Новата услуга е достъпна от интернет- страницата на НАП, като за нейното ползване се изисква електронен подпис.

Сред най-важните предимства на този начин за обмен на информация с НАП е, че срокът, в който администрацията трябва да издаде документа е три, вместо седем дни. Другото преимущество е това, че преди да вземат заявения документ, клиентите получават в електронната си поща проект на удостоверението, което са заявили.