Собственикът на Twitter Илон Мъск продължава да променя из основи социалната мрежа. Този път той се е прицелил в дължината на публикациите, като има намерение да ги направи 14 пъти по-дълги в сравнение със сегашния лимит - от 280 на 4000 знака.
Twitter в самото си начало имаше даже още по-скромно ограничение - 140 знака (т.е. един SMS, като всъщност можеше именно по този начин и да се публикува в социалната мрежа). Това формира характерен "телеграфен" стил на писане в платформата, а освен това я направи изключително подходяща за споделяне на новини и даже за отразяването на събития в реално време.
През 2017 г. лимитът се удвои до 280 знака, а през последните години популярна форма на изразяване станаха поредиците от постове, които се четат като собствена нишка.
През ноември Мъск посочи, че е в "списъка му" да увеличи още лимита, като тогава се говореше за 1000 знака. Сега, обаче, той през собствения си акаунт отговори с "Да" на въпроса на потребител дали е вярно, че постовете ще станат по 4000 знака. За да си представите колко текст е това - материалът, който четете, е с обща дължина от 3390 знака.
Mashable отбелязва, че подобна промяна "може фундаментално да промени природата на Twitter като микроблогинг платформа", тоест да премахне това, което прави социалната мрежа уникална на пазара.
Twitter Blue най-накрая се завърна
В началото на новата седмица Twitter върна опцията плащащите месечен абонамент за социалната мрежа да получат цветно тикче към потребителското си име. Функционалността беше спряна, след като тролове започнаха да злоупотребяват с нея - преди идването на Мъск знакът се използваше само от официални профили на известни личности и брандове.
Сега е внедрена система за верификация, като корпоративните акаунти ще имат златно тикче, държавните структури - сиво, а физическите лица (известни или не) - синьо. Свързаните с последните две категории лица ще могат да имат допълнително лого, което да показва принадлежността им.
Освен това Twitter Blue профилите с абонамент ще бъдат фаворизирани от алгоритъма при сортирането на публикациите и отговорите към тях. Ще могат също така да публикуват по-дълги видеа и ще виждат по-малко реклами.
Цената е 8 долара, ако се купи през уеб платформата и 11 - през iOS устройства заради комисионната на Apple.
Съветът по доверието и безопасността се разпуска
Twitter е разпуснал своя Съвет по доверието и безопасността, предаде AP. В него от 2016 г. насам влизаха около 100 неправителствени организации, като целта му беше да помага на доброволни начала на социалната мрежа в борбата с речта на омразата, посегателствата над деца и ред други проблеми.
Малко преди срещата на Съвета късно в понеделник американско време членовете му са получили писмо от Twitter, че работата му е прекратена. "Нашата работа по превръщането на Twitter в безопасно и информативно място ще се движи по-бързо и по-агресивно от преди, като продължаваме да приветстваме Вашите идеи как да постигнем тази цел", пише в писмото без конкретен автор, в което се посочва, че съветът не е бил "най-добрият формат" за преодоляването на проблемите.
Решението на купената от Илон Мъск социална мрежа идва скоро, след като няколко от членовете на структурата публично се оттеглиха от него с мотива, че "противно на твърденията на Илон Мъск, безопасността на потребителите на Twitter се влошава". Те бяха атакувани от тролове, но и от милиардера, който обяви, че съветът не е правил достатъчно в защита на децата - думи, които бяха категорично отхвърлени от експертите.