Успоредно с отбелязването на първия учебен ден у нас излезе нов доклад за влиянието на технологиите в класните стаи по целия свят. Според заключенията от него компютрите не подобряват забележимо академичните резултати на учениците и дори могат да затруднят представянето им, пише британският в. Telegraph.

Макар че близо три четвърти от всички студенти, взели участие в проучването от 64 държави, са заявили, че използват компютър в училище, докладът на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие е установил, че технологиите не са направили подобрение в резултатите.

В действителност в страни, в които се отчита най-висока употреба на технологии в час, като Испания, Швеция и Австралия, способността за четене на учениците се е понижила в периода между 2000 г. и 2012 г.

В Южна Корея и Хонконг децата са използвали компютър в училище за средно около 10 минути. За сравнение - в Австралия учениците прекарвали по цял час дневно в интернет, докато са на училище.

В тези азиатски страни, където по-малко от половината деца са споделили, че употребяват компютри в училище, децата били след най-добре представилите се по отношение на четене и компютърно-базирани тестове по математика.

Докладът не препоръчва по-малко използване на технологиите в училище, а вместо това да се пресмили как те биват прилагани. Дигиталните учебници и решаването на математически задачи онлайн работят добре, докато копирането на текст от уеб пространството не е толкова полезно.