Глоби в размер на общо 6,4 млн. лири или 188 000 долара е наложил съветът към турското Министерство на търговията, който следи промоциите в социалните мрежи, съобщава в. "Сабах". Санкции са били наложени на петима инфлуенсъри през миналата година и на 11 - през първото полугодие на 2024 г.
Съветът, създаден в рамките на министерството, има за цел да проверява рекламите, направени чрез платформите на социалните медии, да анализира тяхната дейност и да налага определени санкции. Съдържанието се следи и с помощта на изкуствен интелект.
Благодарение на проекта процентът на публикациите на инфлуенсърите, които не посочват ясно и разбираемо, че са реклами, е намалял от 57% на 11%. В същото време благодарение на работата, извършена от съвета, броят на жалбите относно реклами в социалните медии се е увеличил, тъй като в последно време информираността на потребителите нараснала, пише вестникът.
Отделно от глобите има и 39 разпореждания за сваляне или коригиране на некоректно съдържание.
Наказанията се налагат, като се отчитат съдържанието на проблемната публикация, неговото повторение, степента на въздействието въз основа на броя на последователите на инфлуенсъра и ползите и икономическия статус, получени от инфлуенсъра от споделянето на публикацията.
Въпреки че административната глоба, наложена на инфлуенсър, който е рекламирал в противоречие със законодателството, през миналата година беше 347 128 TL, тази сума беше увеличена с курса на преоценка и през 2024 г. стана 550 059 TL.
Съответно на петима инфлуенсъри през миналата година са наложени административни глоби на обща стойност 1,35 млн. лири, както се посочва в доклада. През първите шест месеца на годината е взето решение за налагане на административни глоби на обща стойност близо 5,035 млн. лири за 11 инфлуенсъри. По този начин за 1,5 години са били наложени глоби в размер на 6,39 милиона TL.
Освен това през миналата година административни санкции са наложени на 77 акаунта в социалните медии, а през първата половина на 2024 г. този брой е достигнал 50. Административните санкции са наложени на постове на инфлуенсъри поради причини като рекламиране на продукт или услуга на дадена марка, без да е ясно посочено, че става въпрос за реклама или участие в скрита промоция.
Освен това на някои инфлуенсъри са били наложени административни санкции по причини като тиражиране на здравни твърдения без медицински доказателства, насочване на към услугите на здравни заведения или популяризиране на продукти, забранени за реклама.
no-noi
на 27.08.2024 в 18:33:50 #1За разлика от българия в която подобни институции си седят кротко взимат си заплатата и нищо не не правят, а като има жалба, от умрел писмо да чакаш