Краят на плазмените телевизори е съвсем близо. Panasonic, най-големият производител в сегмента, възнамерява да прекрати пускането на плазмени панели и телевизори в рамките на план за преструктуриране на бизнеса си, предаде Nikkei.
В следващите три години японската компания ще се избави от част от активите, вкл. от завода за плазмени панели в Амагасаки, Япония, който беше пуснат през 2009 г. и произвеждаше по 330 хиляди 42-инчови панела месечно.
Освен това Panasonic ще прекрати и разработката на нови модели плазмени телевизори. Компанията смята, че пускането на плазмени ТВ наред с течнокристалните модели е нецелесъобразно, особено в Япония, където търсенето на телевизори намалява.
Panasonic очаква продажбите на подразделението й за телевизори да паднат над два пъти през финансовата 2015-2016 г. спрямо 2009-2010-та, когато компанията достигна рекорден резултат от над 10,5 млрд. долара.
Все още обаче ръководството на компанията не е взело окончателно решение за бизнеса си с плазмени екрани. През 2011 г. Panasonic съобщи, че ще намали обема на производството на плазмени панели и ще уволни хиляда души, заради невъзможността да се конкурира с корейските компании Samsung и LG.
Японският гигант преживява трудни времена. През 2012 г. компанията предупреди, че загубите й за финансовата 2012-2013 г., която приключва този месец, ще достигнат близо 10 млрд. долара, в резултат на намалялото търсене на телевизори и други фактори.
В момента Panasonic остава най-големият производител на плазмени панели и телевизори, като наскоро компанията представи нови модели. Упадъкът в сегмента обаче започна, след като през 2009 г. технологичният лидер в тази област Pioneer се отказа от пускането на плазмени телевизори, а година по-рано - и от плазмени панели.
По предварителни данни на IHS, през 2012 г. световните доставки на телевизори от всички типове са намалели с 5,4% до 241 млн. устройства, след като през 2011 г. достигнаха пик от 255 млн. броя. Пазарът в Япония бележи значителен спад - от 19,8 млн. през 2011 г. до 7,5 млн. през 2012 г. Броят на продадените плазмени телевизори пък е намалял от 13,9 милиона броя през 2011 г. до 8,9 млн. през миналата година.