Както гласи максимата: "Ако не плащате за услуга, то вие не сте клиентът, а продуктът". Тя важи с пълна сила за социалните мрежи и най-вече за Facebook и Google, които вече държат почти половината от дигиталната реклама в света.
Социалната мрежа на Марк Зукърбърг има почти 2 милиарда потребители - и продължава да привлича още, както и да полага неимоверни усилия да накара тези, които вече ползват услугата, да прекарват на сайта (и в притежаваните от Facebook приложения като Messenger, WhatsApp и Instagram) все повече време.
Колкото повече време Facebook ни държи онлайн, толкова повече информация успява да събере за всеки един от нас. А именно тези подробни данни са част от причината рекламодателите да изберат да похарчат парите си през тази платформа. За да увеличи своята ефективност и повече хора да натискат рекламите, социалната мрежа събира данните и ни поставя в определени категории, които изглеждат така:
Източник: The Next Web
Това е само част от информацията, която Facebook знае за всеки от нас - и все пак е абсолютно достатъчна непознат да даде доста добро описание какъв човек стои зад този акаунт и какви са неговите интереси. На пръв поглед се вижда какви устройства потребителят ползва - смартфони, таблети, както и операционна система и браузър на лаптоп или десктоп компютър. Както и дали обича да пътува, да посещава концерти, ресторанти и дори - политическите му пристрастия. Или пък дали има дете, за да се показват реклами за детски стоки. И това е само частта от информацията, която Facebook е направила достъпна.
Всеки може да провери каква информация има за него социалната мрежа на следния линк тук. За да видите информация, която ви описва най-добре, изберете "Вашата информация" - "Вашите категории". Но дори и да изтриете всичко, рекламите няма да намалеят - просто ще са по-зле таргетирани. Въпреки че социалната мрежа твърди, че информацията, която продава не е персонализирана - тоест рекламодателите не знаят кой стои зад профила с тези интереси, наличието на толкова точни данни е притеснителна. Макар и да знаем, че сами сме я предоставили.
george-c-boyadzhiev
на 27.04.2017 в 12:56:13 #1МЕЧО ПУХ: КОЛКОТО ПОВЕЧЕ - ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ! "Aĸo нe плaщaш зa ycлyгa, нe cи ĸлиeнт, a пpoдyĸтът". Вaжи зa coциaлнитe мpeжи, нaй-вeчe зa Fасеbооk и Gооglе, чиято собственост е напoлoвинa oт дигитaлнaтa peĸлaмa по cвeтa. Coциaлнaтa мpeжa нa Зyĸъpбъpг имa към 2 млрд. пoтpeбитeли и се стреми дa нaĸapa вeчe пoлзвaлите веднъж ycлyгa от ФБ дa пpeĸapвaт нa caйтa вce пoвeчe вpeмe. Koлĸoтo пoвeчe време си oнлaйн във ФБ, тoлĸoвa пoвeчe инфoрмация кой си ФБ е успяла да събере за теб.