Ръстът на продажбите на електрически автомобили на двата най-големи пазара в Европа ще изиска инвестиции в размер на милиарди долари, пише Bloomberg.
Броят на електромобилите може да се повиши до 23 милиона в Германия до 2040 г. и 17 милиона във Великобритания от 200 хил. и 140 хил. сега, според доклад на Aurora Energy Research Ltd. Изграждането на инфраструктура за зареждането им ще изиска до $17 милиарда инвестиции.
"Това явно ще е голям пазар, затова е важно инвеститорите да се позиционират за масово навлизане на електромобилите", казва Ханс Кьониг, съавтор на доклад. Електрификацията ще бъде една от най-големите инвестиционни възможности в транспортния сектор, посочва още той.
До около 4 милиона зарядни станции ще са нужни в Германия и около три милиона във Великобритания, като на Острова ще са нужни пропорционално повече за частните паркоместа.
Зарядните точки ще бъдат най-вече на работните места, публичните паркинги и местата за почивка по магистралите. Aurora посочва, че добавянето на технологии като соларни панели и батерии може да понижни цената на електричеството за потребителите и да повиши приходите на операторите от запазването и продаването на неизползвана електроенергия от мрежата.
Засега няма ясен победил в зарядната инфраструктура. Големите петролни компании, включително Royal Dutch Shell Plc. и BP Plc. се опитват да пренесат успеха си с бензиностанциите на новия пазар. Те ще трябва да се борят за пазарен дял с доставчиците на електроенергия за домакинствата и бизнеса и технологичните компании."Повечето шофьори на електормобили, които могат, ще поставят зарядна станция у дома си, но това не значи, че винаги ще могат да зареждат там", казва още Кьониг.
Зареждането на електромобилите може да добави до 17 терават-часа към годишната нужда от ток в Германия и 15 терават-час на Острова. Ако хората бъдат убедени да зареждат колите си през нощта или когато има достатъчно евтина възобновяема енергия, цените на едро може и да не трябва да се увеличават въпреки новото търсене.