Европа иска да върви с бързи стъпки към заменянето на конвенционалните автомобили по пътищата ѝ с електрически модели. Но за целта Стария континент трябва да реши един голям проблем за индустрията - доставките на батерии. 

Държавите в региона имат възможност да спечелят от потенциала за разрастване на тази ниша, а Испания е още един пример за това. В страната ще бъде изградена гигафабрика за производството на батерии на стойност от 2 милиарда евро, която трябва да създаде пряко и косвено 30 000 работни места.

Това планира алианс от 23 компании, сред които и автомобилния производител Ford, обединени под името La Alianza Valenciana de Baterias, съобщава испанското издание El Economista.

Първата британска "гигафабрика" за батерии се мести

Първата британска "гигафабрика" за батерии се мести

Още един удар по автоамбициите на Уелс

Заводът ще бъде изграден във Валенсия, като от местната власт се надяват да привлекат за проекта средства по Плана за възстановяване на Европа.

Сред основните участници в публично-частното партньорство е Ford от традиционните автомобилни производители. Водещата за проекта компания е специализираната в разработването на технологии и компоненти за електроенергия Power Electronics.

През януари Европейския съюз обяви инициатива, която гарантира инвестиции от 2,9 милиарда евро за стимулиране на производството на батерии.

SK Innovation инвестира $2,3 милиарда в завод за батерии в Унгария

Мегазавод за $2,3 милиарда: Най-голямата база за батерии за електромобили ще бъде в Източна Европа

Базата трябва да заработи до 2028-а, а там ще бъдат наети 2500 души

Седмица по-късно стана ясно, че първият мегазавод за литиевойонни батерии на континента ще сбъде изграден в Унгария от южнокорейската компания SK Innovation.

Тогава от правителството в Будапеща обявиха, че компанията планира да инвестира 2,3 милиарда долара в проета си. Заводът ще се намира на 50 километра югозападно от Будапеща и ще има производствен капацитет от 30 гигават часа годишно. Там ще бъдат отворени 2500 работни места.

Това ще бъде третата ѝ база за производството на батерии за електромобили в Унгария. Строителството ѝ трябва да приключи през 2028 година.