Китай планира да инвестира в изграждането на 6800 км нови железопътни линии през 2019 г., което е с 40% повече от трасетата, положени през миналата година. Това е поредното увеличаване на разходите за инфраструктура от страната на китайските власти.

Най-малко 3200 км от предвиденото ще бъдат високоскоростни железопътни линии, съобщава националният железопътен оператор China Railway Corp., цитиран от Reuters.

Планирано е изграждането на междуселищни железопътни проекти в източните провинции Дзянсу и Анхуей, като общата инвестиция е 231.7 млрд. юана (33.82 млрд. долара). Осемте жп проекта ще имат обща дължина 1063 км, 980 км от които ще бъдат в Дзянсу.

Компанията обяви, че през миналата година е инвестирала в изграждането на 4683 км нови железопътни линии, от които 4100 км са високоскоростни.

Страната е инвестирала 802.9 млрд. юана (117.12 млрд. долара) в железопътно строителство през 2018 г., което е със 71 млрд. юана (10.36 млрд. долара) повече от първоначално предвиденото в началото на миналата година.

Железопътният оператор не съобщи каква е инвестиционната цел за 2019 г.

Китай вложи милиарди долари в железопътната си мрежа през последното десетилетие, но има признаци, че инвестициите започват да се забавят, тъй като мрежата се разширява, а Пекин взема мерки за съкращаване на дълга на местните власти. Целта за инвестиции за 2018 г. беше най-ниската от 2013 г. насам.

Правителството обаче започна да ускорява инвестиционните разходи през втората половина на миналата година, за да стимулира растежа в забавящата се икономика на страната, като одобри нови железопътни проекти и съживи спрените.