Правителството отново ще търси концесионер на държавното летище "Пловдив", става ясно от решенията от заседанието на Министерски съвет днес. Кабинетът иска да отдаде аерогарата за период от 35 г. и очаква инвестиции от поне 100 млн. лв.

Предходната процедура бе спечелена от китайския гигант HNA, но в крайна сметка концернът, чийто директор загина мистериозно, не подписа споразумението. Последната информация около компанията, която бе натрупала огромен дълг, гласи, че китайското правителство се готви да поеме контрола над нея и да продаде части от бизнеса ѝ.

В консорциум с HNA участваше "Пловдив Еърпорт Инвест", като двете компании предложиха инвестиции за общо $79 млн. На втора позиця бе консорциум "Летище Пловдив" с предложени инвестиции от $65,5 млн.

В новата процедура техническото предложение ще има тежест от 55%, а финансовото - 45%, обяви министърът на транспорта Росен Желязков.

Изискванията към участниците е да имат практически опит в експлоатация на международно летище с пътникопоток не по-малко от 450 000 на година за срок не по-малък от 5 г. в рамките на последните 10 г. Трябва да са финансирали поне един проект за над 10 млн. лв. пак в последните 10 г., Кандидатите трябва да имат регистриран основен капитал не по-малко от 1 млн. лв., а размерът или пазарната стойност на дълготрайните им материални активи не трябва да е по-малок от 40 млн. лв. Изисква се и да имат опит в набиране на финансови средства.

Концесионното възнаграждение има две ставки. Плаващата е 5% от брутния приход на концесионера за година, но не по-малко от 100 000 лв.

Кабинетът ще настоява концесионерът да изгради нов модерен карго терминал.