Нарастват съмненията относно бъдещето на оставащите поръчки на Испания за военния самолет Airbus A400M, съобщава Reuters.
Това разкриха европейски източници от отбраната, докато корпоративни лидери и високопоставени лица отбелязаха стогодишнината от дейностите по производство на военни самолети в Испания.
Мадрид поръча 27 от европейските транспортни самолети и отговаря за сглобяването на им от името на всички купувачи. След няколко месеца на несигурност обаче източници от европейската отбрана заявиха, че страната клони към отмяна на останалите около 13 самолета от квотата ѝ, които не са доставени, след като нейните военновъздушни сили посочиха, че не се нуждаят от допълнителните самолети.
Проектиран да засили стратегическата автономия на седем европейски държави от НАТО, които преди това разчитаха на въздушен транспорт на САЩ, проектът A400M беше засегнат от поредица от преразходи и забавяния.
Нови съмнения относно някога най-големия отбранителен проект в Европа се появиха, когато главният изпълнителен директор на Airbus Гийом Фори присъства на честванията на стогодишнината на Construcciones Aeronauticas (CASA) - една от европейските компании, дали началото на Airbus, в Хетафе, извън Мадрид.
Премиерът Педро Санчес, министърът на отбраната Маргарита Роблес и крал Фелипе също бяха на събитието.
Испания и Airbus водят дискусии за това как да смекчат въздействието от частичното анулиране на поръчката на A400M, посочиха източници.
Миналата година беше съобщено, че Airbus чака Мадрид да подкрепи проекта за тактически дрон SIRTAP, съвместно разработен от Airbus Испания и Колумбия.
Също през 2022 г. Мадрид поръча допълнителни 20 изтребителя Eurofighter по програма на четири държави, за която Airbus е индустриален партньор в Испания и Германия.