"КФН безгрижно задълбочава хаоса в "Гражданска отговорност"" е водещo заглавиe на в. "Сега"

Ще са нужни 12 години на собственик на кола втора употреба да заличи лошата й предистория

Комисията за финансов надзор (КФН) е решена да сътвори пълен хаос с готвената нова наредба за въвеждането на чаканата от поне десетилетие система "бонус-малус" при плащането на задължителната застраховка "Гражданска отговорност". По принцип тя трябва да даде облекчения за изрядните водачи, без нарушения на пътя, и да натовари с допълнително плащане джигитите по пътя. В избрания от комисията вариант обаче бонусът е трудно постижим. Тепърва ще се обсъжда и евентуално смекчаване, а не отмяна на една от най-скандалните разпоредби - при препродажба на автомобил той да "наследява" лошата история на бившия си собственик нарушител, а новият собственик да продължи да плаща по-скъпа застраховка.

Прочети още от статията на в. "Сега"

""Турски поток" и България: ще го има ли и защо няма да е на печалба", четем в "Капитал"

Газът отново възпламени България. След като миналата седмица руският президент Владимир Путин и турският му колега Реджеп Ердоган откриха морската част от "Турски поток", темата за бъдещето на транзита на природен газ през България отново излезе на дневен ред. 

Руското издание "Комерсант" обяви, че газопроводът ще се насочи към българската граница. Министърът на енергетиката Теменужка Петкова пък каза, че България ще спечели 2 млрд. лв. от разликата между парите за построяване на тръбата и таксите от транзит.

Прочети още от " Капитал"

"Поне 20% по-нисък данък за колите на възраст до 13 г., за стар опел - 53 ст. повече на месец" е заглавиe от в. "24 часа"

За всички автомобили, произведени преди 1998 г., ще има увеличение

Най-голям ще е налогът за мощните БМВ-та и мерцедеси

Минимум 20% отстъпка от данъка ще получат колите, които са на възраст до 13 г. Това показват изчисления след окончателното приемане на промените в закона за местните данъци. На практика автомобилите, произведени след 2005 г., ще имат намаление.

За по-новите, които имат еврокатегория, има намаление на данъка. Остъпката може да стигне и до 60%, ако превозното средство е с Евро 6.

През миналата седмица парламентът отхвърли ветото на президента Румен Радев върху текстове в данъчните закони и те вече влизат в сила.

Прочети ще от в. "24 часа"

"ЧСИ-та извадиха фабрики за 4,5 млн. лв. на тезгяха" извежда на първа страница в. "Монитор"

Най-скъпата е близо 3 млн. лв., най-евтината - 10 бона

Частни съдебни изпълнители извадиха на тезгяха 20 фабрики. За продан са обявени само сградите, без оборудването им, а общата стойност на имотите е 4,5 млн. лв. Всички те са пуснати на публични търгове заради неизплатени дългове на собствениците им. Това показва статистиката на Камарата на частните изпълнители.

От публичния регистър на продажбите на частните бирници става ясно, че най-скъпата фабрика, която търси нови собственици, се намира в Габрово и началната цена, от която стартира наддаването за нея, е малко под 3 млн. лв. Заводът е произвеждал млечни продукти и се състои от 20 сгради и още десетина различни постройки. Най-евтината фабрика пък е пусната за продажба за 10 600 лв. и се намира в Троян. Имотът е с площ под декар, а самата сграда е под 100 кв.м.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Куражът да инвестираме ни направи лидери на пазара", четем във в. "Стандарт"

- Г-н Бояджиев, как започна историята на "Макском"? За мене е странно да се започне производството на велосипеди в България, където те не са толкова популярни, както, да речем, в Дания, Холандия и др. страни, и то в град като Пловдив. Защо не в Ловеч, където това производството имаше традиции?

- Логичен въпрос, въпреки че Пловдив вече, определено може да се каже, е велосипедната столица на България, тъй като тук работят два големи завода - ние и "Лидер".

Историята на "Макском" вече е разказвана от собственика Максим Митков. През 1992 г. той е засегнат от промените у нас, когато като млад специалист в Домостроителния комбинат е съкратен и остава на улицата с жена и дете. Започва внос на детски колички от Турция. Това е и първата дейност на основаната през 1996 г. компания "Макском" - чисто търговска: внос на колички и бебешки продукти. И към момента една от компаниите ни - "Чиполино", се занимава с тази дейност, но през 2006 г. беше обособена в отделна компания, част от холдинга MAXEUROPE.

Прочети още от в. "Стандарт"

"Какво ще стане, ако британският парламент отхвърли споразумението за Brexit", пише в "Капитал"

Отхвърлянето на споразумението за Brexit ще бъде рисковано и ще доведе до разделение и несигурност. С този довод британският премиер Тереза Мей се опитва да убеди депутатите, които са срещу нейния план. Тя трябва да спечели подкрепата на парламента, след като в неделя лидерите на ЕС одобриха сделката за британското напускане на съюза. Това обаче няма да е лесно, тъй като много депутати, включително от управляващата Консервативна партия, са против. 

Парламентът ще реши дали да одобри, или да отхвърли документа най-вероятно на 12 декември. Какви са вариантите, ако депутатите гласуват "против", описва BBC.

Прочети още от " Капитал"

"Жегата с бензина роди нови безумни "решения" на властта", пише в. "Сега"

Пробвали ли сте да излекувате бронхит с капки за очи или да загасите пожар, като му "препречите пътя" с нещо запалимо? Вероятно не, защото няма никаква връзка между проблема и неговите симптоми, от една страна, и предлаганите мерки, от друга. Затова и предложените от Министерството на финансите мерки, с които търговците на горива ще са длъжни да издават касови бележки, съдържащи стойността на ДДС, акциз, продажната и покупната цени на горивото, изглеждат комични.

"Целта на предложението е крайният потребител да бъде информиран за това каква част от платената от него сума за закупените течни горива представлява косвени данъци, както и каква е продажната стойност на горивата и стойността на тяхното придобиване от търговеца", обясняват от министерството, но не обясняват какво общо има това с проблемите на пазара на горива, които са съвсем в друга посока.

Прочети още от в. "Сега"

"438 милиона лева за партиите за 16 години - а има ли смисъл?" четем в "24 часа"

Има ли смисъл партиите да получават от държавата толкова огромна субсидия? Този въпрос отново е на дневен ред, след като преди дни премиерът Бойко Борисов обеща на Слави Трифонов да намали размера ѝ.

438 444 059 лева са взели основните политически играчи у нас за последните 16 г. Това показа груба сметка, направена от "24 часа" въз основа на получените гласове от различните партии на всички избори от 2001 г. насам и размера на субсидията, който се е променял неведнъж през годините.

Сумата е плашещо голяма, особено като се отчете фактът, че основната част от нея са си я разпределили едни и същи 5-6 партии.

Прочети още от в. "24 часа"

"По нареждане на Борисов: Търсят начин да закрият ДАБЧ" пише в. "Монитор"

Правителството търси начин, за да закрие Държавната агенция за българите в чужбина (ДАБЧ). Това става ясно от думите на премиера Бойко Борисов в стенограмата от заседанието на кабинета миналата седмица, публикувана на сайта на МС.

Темата повдига самият Борисов, като обяснява на колегите си, че е възложил тази задача на ресорните министри. "Аз сега съм възложил и на няколко от колегите тук да мислят как да закрием Агенцията за българите в чужбина, има си МВР, Министерство на правосъдието и Президентство", казва Борисов. В тази връзка той уточнява, че именно трите институции отговарят за издаването и получаването на българско гражданство и се произнасят по този въпрос.

Прочети още от в. "Монитор"

"Москва изнерви Киев с новите газопроводи", пише в. "Стандарт"

Ескалацията между Русия и Украйна расте негласно още от 2014 година след анексирането на Кримския полуостров. Украйна възприе като провокация и изграждането на 19-километровия мост (през Керченския проток -б.р), който свързва полуострова с руската територия, Всъщност Русия оказва нарастващо напрежение върху Украйна за последните 4 години и последният повод за нагнетяване на отношенията беше в икономическата сфера, тъй като изграждането на "Турски поток" и "Северен поток 2" определено удрят Украйна в една от най-тежките й области - енергетиката и преминаването на газопроводи през нейното пространство.

С влизането в действие на двата газопровода Украйна ще загуби огромни средства от една страна, от друга страна, разбира се, губи и влияние за някакъв вид взаимоотношения с Русия. Така че това беше поредният удар, който продължава да нагнетява напрежение.

Прочети още от в. "Стандарт"