"Контрабандата хем е разгромена, хем процъфтява", пише в. "Сега"

Европейската служба за борба с измамите (ОЛАФ) опроверга премиера, че България е преборила нелегалния внос и износ. Не че това му попречи пак да се самопохвали

Периодично българският премиер Бойко Борисов излиза и тържествено обявява контрабандата за почти унищожена. Размята някой и друг милиард, които били влезли в бюджета, и декларира, че цигари, краставици, домати, алкохол, ДДС, мита, акцизи - всичко е под контрол. 

Горе-долу със същата цикличност обаче се появяват факти и документи, които категорично оборват премиерските хвалби.

Прочети още от в. "Сега"

"КЗК започна да разглежда покупката на бизнеса на CEZ от Гинка Върбакова", четем в "Капитал"

Преговорите с 4-5 банки за финансирането напредват, водеща е финансова институция, която не присъства в България, казва консултант на "Инерком"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) най-накрая започна да разглежда сделката за покупката на дружествата на CEZ в България от компанията "Инерком" на Гинка Върбакова. Уведомлението за предстоящата концентрация беше подадено още през март, но производството беше открито едва във вторник, 26 юни. По закон ведомството има пет седмици, за да се произнесе. Мнение трябва да даде и енергийният регулатор.

Прочети още от в " Капитал"

"България, Гърция и Сърбия с коридор за тестване на автономни коли" е заглавиe от в. "24 часа"

Eврокомисарят Мария Габриел горда, че Европа заделя 9 млрд. евро за развитие на технологиите

Ще има безвъзмездна помощ за бърз интернет в Западните Балкани

България, Гърция и Сърбия ще правят балкански коридор за тестване на автономни коли. Споразумението за това бе подписано във вторник в София между транспортния министър Ивайло Московски, гръцкия му колега Никос Папас и сръбския държавен секретар в Министерството на туризма и телекомуникациите Татяна Матич.

Прочети ще от в. "24 часа"

"София чака 7 млн. лв. от арестувани коли" извежда на първа страница в. "Монитор"

Зарязано преди 10 години возило "поскъпна" до 68 бона, пенсионер от Търново трябва да извади 9 хиляди

Близо 7 млн. лв. дължат собственици на неприбрани от наказателни паркинги в София автомобили, които са били вдигнати от паяк. Това показват данни на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), предоставени на "Монитор". В момента в специализираните гаражи са зарязани 227 коли, които са били неправилно паркирани и преместени с паяк.

Собствениците на возилата, освен че трябва да заплатят глоба за вдигането с паяк на стойност 60 лв., дължат и по 2 лв. на всеки час, в който колата им е прекарала на паркинга. Така в момента натрупаните задължения към ЦГМ достигат 6 963 038 лв. От дружеството трудно успяват да открият стопаните на колите, а повечето от тях вече са забравили и за съществуването им.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Строим нов газопровод за 49 млн. до Турция", четем във в. "Стандарт"

По него и чрез откриващия се днес байпас ще можем да получаваме руски и азерски газ

"Булгартрансгаз" разширява газопреносната си мрежа с нов тръбопровод на стойност 49 млн. лв. Държавната газотранспортна компания обяви търг за проектиране и изграждане на 10.7-километров тръбопровод от компресорна станция "Странджа" до турската граница, става ясно от обществената поръчка, публикувана на сайта на компанията. Очакваната стойност на проекта е 48,9 млн. лева без ДДС, като бъдещият изпълнителят трябва да проектира, изгради и въведе в експлоатация газопровода. Проектът е част от модернизацията на транзитния газопровод за Турция и е свързан с идеята за изграждане на газов хъб "Балкан".

Прочети още от в. "Стандарт"

"Висшият адвокатски съвет: Без агенти под прикритие в адвокатурата", пише "Капитал"

Висшият адвокатски съвет (ВАдС) остро възрази срещу проекта за промени в Правилника за прилагане на Закона за Държавна агенция "Национална сигурност", с който се разширяват възможностите за внедряване на агенти под прикритие и сред лицата, упражняващи свободни професии, без да се прави изключение за адвокатите. Новата уредба на практика дава възможност да се вкарват агенти в адвокатурата - било като самостоятелно упражняващи практика адвокати, било в адвокатски съдружия или дружества. 

Според ВАдС това взривява основата, върху която се градят взаимоотношенията между адвокат и неговия клиент - доверието.

Прочети още от " Капитал"

"Банковият съюз ще дисциплинира финансовия сектор в България" е заглавиe от в. "Сега"

Правителството най-после узря, че няма как да влезем в чакалнята на еврозоната, без да предоставим надзора на Франкфурт, казва финансистът Борис Петров

- Г-н Петров, очаквате ли България да подаде заявка за влизане в чакалнята на еврозоната до края на юни?

- Преди да подадем заявление за влизане в чакалнята на еврозоната, трябва да се свършат и координират редица неща. Съгласуването се прави с няколко страни - Европейската комисия, страните - членки в еврозоната, плюс Дания, която е в ЕRM2, така наречената чакалня на еврозоната, и Европейската централна банка (ЕЦБ), която е базирана във Франкфурт.

Прочети още от статията на в. "Сега"

"Ниската задлъжнялост на България е шанс за икономическа експанзия, какъвто други нямат" пише в. "24 часа"

Централните банки започнаха да ограничават кредитирането, въвеждайки лимити. Не изключвам и БНБ да въведе подобни мерки, казва главният изпълнителен директор на Райфайзенбанк

- Инвеститори, финансови институции и анализатори прогнозират нова дългова криза. Експертите на Райфайзенбанк споделят ли тези предупреждения, г-н Рьогл?

- Не бих казал, че се задава нова дългова криза, а и кризите много рядко се повтарят. Ако погледнем на местно ниво - дългът на страната е един от най-ниските в Европа. На ниво ЕС само Люксембург и Естония имат по-нисък публичен дълг, а и правителството си е поставило за цел държавният дълг да продължи да спада и да бъде под 25% от БВП.

Ниската задлъжнялост е шанс за бъдеща икономическа експанзия, който други страни нямат. Това обаче не е единственото условие. Важни са и структурните реформи, добре работещата съдебна система.

Прочети още от в. "24 часа"

"Не може да има два аршина за горивата", пише в. "Стандарт"

Проектозаконът е насочен само срещу сивата икономика, борбата е за 1 млрд. лв., които да влязат в хазната, казва Емил Димитров - Ревизоро

- Господин Димитров, как ще коментирате протестите на малките превозвачи и търговци на горива, които са против законопроекта за административното регулиране на икономически дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход ? Според тях той е дискриминационен и ще доведе до фалита на повече от 300 фирми.

- Целта на закона е да засили контрола върху пазара на горива. Нима е лошо да се затегнат правилата за търговия с петролни продукти, като се въведе регистрационен режим за фирмите с изисквания за банкови гаранции, солиден капитал и други ?

Прочети още от в. "Стандарт"