"Продават завод мерцедес на цената на трабант", четем във в. "Стандарт"

Продават ВРЗ "Вола" - един от най-големите бивши военни заводи, част от военния мега комплекс "Терем", за смешни пари, научи "Стандарт". Сумата е толкова по-ниска от реалната му цена, че дори е трудно да повярваш - 10 и повече пъти. Така твърдят експерти - вещи лица, оценявали не едно и две предприятия от ранга на бившия военен завод.

При това го продават така, че въпреки официално публикуваните обяви, информацията за провежданите търгове явно не достига до голяма част от потенциалните инвеститори. Ако това е отработена схема за сваляне на цената на огромното предприятие, то тя засега успява, тъй като преди поредния търг цената от 6 млн. вече пада на малко над 4 млн. лева. При реална цена от не по-малко от 40 млн. лв., както твърдят спецове по оценяване на такива имоти.За какво всъщност става въпрос.

Прочети още от в. "Стандарт"

"ЕК: Не наваксвате достатъчно бързо", четем в "Капитал"

Икономическият растеж е добър, но потенциалът му трябва да бъде повишен, а това изисква инвестиции

България не успява да достигне достатъчно бързо средното ниво на икономическо развитие в ЕС. Макроданните на страната са добри, но очакванията на Европейската комисия са за по-висок икономически растеж и по-бързо сближаване, ако не със Западна Европа, то поне със сравнимите ни страни. Това стана ясно от думите на Ищван Секели, директор в Генералната дирекция "Икономически и финансови въпроси" на ЕК.

Прочети още от " Капитал"

 "Ударно вкарват танкери с горива преди нов закон" е заглавиe от в. "24 часа"

Проверяват дали се съживява стар канал за контрабанда, но с участие на нови играчи

Ударен внос на горива по море с танкери върви в България от началото на годината, като само през последните два месеца са били разтоварени 9 плавателни съда.

Тези данни са били изнесени от петролната и газова асоциация на закритото заседание на парламентарната комисия за борба с контрабандата в четвъртък. Че темата е била обсъждана тогава, потвърдиха и различни депутати, присъствали на заседанието. На въпросното заседание бе приет на първо четене и новият закон за горивата, който определя правила в бранша.

Прочети ще от в. "24 часа"

"Автосекторът у нас с близо €1 млрд. оборот" извежда на първа страница в. "Монитор"

Оборотът на предприятията, развиващи дейност в автомобилостроенето е около 985 млн.евро, реализиран от около 170 фирми през 2017 г., показват данни на Министерство на икономиката.

През последните години автомобилния сектор в България отчете значителен възход и е обект на засилен интерес от страна на инвеститори и доставчици на компоненти за автомобили. Производството на автомобили и части за тях заема 3.5% от стойността на индустриалното производство в страната, като през 2016 г. в икономическа дейност производство на автомобили е произведена продукция на стойност 995.9 млн.евро. Делът на бранша в брутната добавена стойност е близо 4% и също така нараства през последните 10 години повече от 4 пъти. Секторът участва с около 3% в износа на промишлени стоки на България. Водещи страни в износа на автомобилни части са Германия, Турция, Румъния, Франция и Русия.

Прочети още от статията на в. "Монитор"

"Бъдещето, което "Булгартабак" не получи", пише "Капитал"

Стратегическите инвестиции в региона, свързани с концептуална промяна на цигарената индустрия, заобикалят България

"Добре дошли в бъдещето" - под това мото концернът "Philip Morris International" (PMI) промотира иновативния си и алтертативен на традиционното пушене продукт с марката IQOS. В сряда компанията обяви ритуално "последната цигара" от фабриката си "Папастратос" край Атина и пълната трансформация на производството в Гърция към бездимни тютюневи стикове.

При едно друго, при това било съвсем възможно развитие и българският "Булгартабак холдинг" можеше да е част от това бъдеще. Но към днешна дата съдбата му изглежда трагично различна от тази на други производители в региона.

Прочети още от " Капитал"

"Българинът - между балканско тигърче и Пепеляшка на Евросъюза", пише в. "24 часа"

Имаме най-дълга работна седмица, почиваме ден и половина по-малко от средния европеец.Статистиката отчита нулев дефицит в бюджета ни, по-високи доходи, но българинът се изживява като нещастник

Пепеляшка и балканско тигърче на Eвросъюза - тези два образа на българина надничат от статистиките на Евростат.

Статистици и икономисти отчитат, че сме с нулев дефицит, че икономиката ни дърпа напред, че минималната работна заплата и доходите ни растат с най-бързи темпове в целия ЕС, че сме държава, която с бързи стъпки върви нагоре. Същинско балканско тигърче.

Прочети още от в. "24 часа"

"Дупка в закона пълни МВР с пенсионери" пише в. "Монитор"

Ведомството предлага да ги пращат в заслужена почивка по-рано

Дупка в Закона за държавния служител позволява на вече пенсионирани служители да продължават работата си в МВР. Това показа проверка на "Монитор". Оказва се, че според законодателството служителите не са длъжни да информират работодателя си, респективно ръководството на вътрешното ведомство, след като са достигнали пенсионна възраст. Така те започват да взимат както пенсия, така и заплата от МВР. Това задържало заети щатни бройки, които могат да се попълнят от по-млади хора и демотивирало останалите служителите, които очаквали някакво повишени.

Прочети още от в. "Монитор"

"Изпускане на парата във Варна", пише в. "Стандарт"

Очаквам на днешната среща във Варна да се потърси начин отношенията между Европа и Турция да не достигат до още по-ниска точка от тази, в която се намират в момента. Очакванията ми са сдържани на фона на поредицата проблеми между двете страни, проблемите вътре в ЕС и тези в отношенията между Турция и останалата част от западния свят. Връзките на турската страна със Запада като цяло са подложени на съмнение напоследък. Заради всичко това очакванията ми за срещата са подчертано сдържани. Във Варна вероятно ще бъде обсъждан генералния въпрос за европейската перспектива на Турция, която е повече от замразена. Стои също така въпросът с митническите отношения между Анкара и ЕС, както и това, че Турция трябва час по-скоро да се опита да разблокира западното си сътрудничество, защото идват избори. Това означава, че колкото ЕС ще има интерес от продължаващо сътрудничество с турската страна по темата за миграцията, толкова и Турция ще има интерес от затопляне с Евросъюза. В противен случай президентът Реджеп Тайип Ердоган рискува много сериозна опозиция в собственото си общество и изолация. Като цяло всичко това прави нещата по-скоро трудни, защото нерешените въпроси са твърде много. Напоследък се добавят и още няколко, свързани с турско-гръцките отношения.

Прочети още от в. "Стандарт"