”ЖП линия ще свързва Черно и Бяло море", извежда  на първа страница  в. “Стандарт”

Правителствата на България и Гърция заседаваха в Бояна

Бърза жп линия ще свързва до две години Черно море с Егейско, популярно у нас и като Бяло. За това се договориха премиерите на България и Гърция Бойко Борисов и Алексис Ципрас. Гръцкият премиер бе на официално посещение у нас с петима свои министри и още толкова заместник-министри, които в понеделник взеха участие в съвместно заседание на двете правителства в резиденция Бояна.
„Договорихме се да откроим двете пристанища Александруполис и Бургас, като засилим сътрудничеството в сферата на транспорта с бърза жп линия, която ще свързва Егейско с Черно море", заяви пред журналисти след заседанието Алексис Ципрас.
По-късно министърът на транспорта Ивайло Московски обясни, че това е т.нар. проект sea-to-sea (море до море). „Колегите от Гърция работят по техния коридор Солун-Александруполис до Свиленград, където ние имаме вече изградена оперативна съвместимост с гръцките железници", каза Московски. На българска територия трасето е Свиленград-Симеоновград-Нова Загора-Карнобат-Бургас. От наша страна предстои да бъде изградена отсечката Карнобат-Бургас, като проектът за нея е включен в новата оперативна програма "Транспорт". На Гърция пък й предстои да електрифицира своето трасе.

Прочети още от в. “Стандарт”

“Хотелиери плачат за български туристи по морето" четем на първа страница на в. “Труд”

Хотелиери и ресторантьори по морето плачат за български туристи - избирали Гърция, а били много по-платежоспособни и харчели с широки пръсти за хубава храна и нощувки, за разлика от бедни поляци, чехи и немци, които пълнят базите по Южното Черноморие в момента.

„За съжаление в Слънчев бряг нямаме много българи. Те плащат, като дойдат на море, не са капризни, не се напиват и са възпитани", обяви пред „Труд“ хотелиерът Веселин Налбантов. Според него една от причините българите да избират Гърция е, че пътят до морето ни не е уреден.

Прочети още от в. “Труд”

“София разчиства с 6 млн. незаконните гаражи” четем на първа страница  във в. “Монитор”
Бургас премахнал 4000 постройки през последните години
Най-малко 6 млн. лева ще трябва да изсипе София, за да започне премахването на около 10 000 незаконни гаража. Проблемът с премахването им освен финансов е и юридически, тъй като липсват ясни правила и основание, по които те да бъдат премахнати, обясниха от Столична община. Макар и поставени незаконно върху общинска земя, гаражите са частна собственост и ако бъдат премахнати, трябва да се съхраняват някъде 30 дни. Освен това „Московска” 33 носила и отговорност за съхраняваните вещи в клетките. Дори и никой да не ги потърси след един месец, те трябва да се извозят и надробят на специалните площадки за строителни отпадъци.

В най-големия район на столицата Люлин има около 960 незаконни гаражни клетки.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

"Втора българска компания се влива в американската Progress", четем на първа страница в. “Капитал Daily”

След като американската софтуерната компания Progress придоби преди две години "Телерик", сега тя сключи нестандартен договор с втора българска IT фирма. Младата местна "Уанбит софтуер" (OneBit) се прелива с екипа и договорите си към голямото дружество, срещу което основателят й Ради Атанасов получава необявена сума и мениджърска позиция. Особеното в сделката е, че не се купуват дяловете на "Уанбит", а просто 15-те разработчици от 1 август започват работа в "Телерик", която успява с един ход да си осигури ядрото на свое ново звено за дигитална трансформация. На силно конкурентния софтуерен пазар в страната това явно е удачен начин да се сдобиеш с много добри специалисти накуп.

"Уанбит", която е създадена през 2011 г., е бутиков разработчик и интегратор на решението за изграждане на сайтове за вътрешна корпоративна комуникация Microsoft SharePoint. Клиентите й са основно чуждестранни, сред които големи международни корпорации като National Australia Bank, Barclays Bank, Maersk и др.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„Банките с рекордна печалба и стабилни на стрес теста", четем на първа страница на в. „24 часа"

Оценката била оптимистична, няма да се използват буферите, заложени от финансовия министър Банковата система в България е стабилна, повече от оптимистични са резултатите от стрес тестовете на 27-те български банки. Новината потвърди източник от финансовите среди. Всяка банка получи вече доклада на одиторите. Официално обаче данните ще бъдат обявени на 13 август. Стабилността на сектора се потвърждава от данните на БНБ - за първите 6 месеца на 2016 г. 27-те банки са спечелили рекордните 773 милиона лева. Депозитите на българите растат, отпушило се е кредитирането.
Прочети още от в. „24 часа"

"В разгара на отпускарския сезон месечните винетки изчезнаха” е  водещo заглавиe на в. “Сега”
В разгара на лятото и на ваканциите пътуването по родните шосета се превърна в ад. На фона на километричните задръствания заради ремонти и катастрофи, температурните рекорди и скъпите горива шофьорите се сблъскаха с още един проблем - дефицит на месечни винетки. След като от 1 януари правителството реши да вдигне пътните такси, месечният стикер струва 30 лева, а седмичният - 15 лева. Ако човек планира да кръстосва родните пътища трийсетина дни, а не може да си намери такъв стикер, излиза, че трябва да си купи 4 или дори 5 седмични винетки, всяка от които струва 15 лева. Може да си купи и годишна - за 97 лева, нищо, че не му трябва. Глобата за липса на винетка е 300 лева.

За липсата на стикери с 1-месечна валидност алармираха пътуващи от София към морските курорти, които разказаха за безуспешните си опити да се сдобият със заветния документ за платена пътна такса.

Прочети още от статията на в. “Сега”

„Държавните производители на енергия влошиха резултатите си", пише в. “Капитал Daily”
Основните държавни компании, произвеждащи електроенергия - АЕЦ "Козлодуй" и ТЕЦ "Марица-изток 2", и най-голямото минно дружество "Мини Марица-изток" влошават резултатите си през първото полугодие. Отчетите за периода показват, че приходите им намаляват и трупат сериозни загуби, като само атомната централа излиза на минимална печалба. В същото време Българският енергиен холдинг, който обединява всички държавни енергийни дружества, отчита увеличение на приходите и печалбата си.
По-добрите резултати на БЕХ през първото полугодие - приходи от 172.5 млн. и печалба в размер на 129.7 млн. лв., се дължат на по-високия дивидент, изплатен от някои дъщерни дружества за миналата година. Енергийният холдинг е получил по това перо 115.4 млн. лв., което е с 24.4 млн. лв. повече в сравнение с шестмесечието на 2014 г. Най-голямото увеличение в тази посока е на Електроенергийния системен оператор (ЕСО), който е внесъл в БЕХ 24.3 млн. лв. при нулев дивидент за 2014 г. Това се дължи на повишението на печалбата на дружеството за 2015 г. с 221.5%.

Прочети още от в “ Капитал Daily”

„В България банките са буквално заринати с пари", пише в. “Сега”
Има много "виновници" за ниските доходи на българите - от грешки на правителството до глобализацията, твърди финансистът Григор Сарийски

- Доцент Сарийски, задават ли се неприятности в банковата система - по света, в ЕС и у нас? Има напрежение в Италия, не е ясно какво става в Турция, у нас чакаме със затаен дъх резултатите от стрес тестовете.

- Резултатите от стрес тестовете едва ли ще донесат неприятни изненади за банките в България, но около нас действително има напрежение. В Турция положението в банковата система е като у нас през 2005-2008 г. Кредитите нарастват много бързо, а специално фирмените кредити - с 20 - 40% годишно. Това са огромни увеличения, а скоростта на трупане на спестявания е много ниска. Вероятно е така, защото в Турция преживяха криза през 1999 - 2001 г., когато фалираха 18 банки и хората избягват да си държат парите в банки. Вестник "Хюриет" например публикува допитване, според което 25% от турците влагат парите си в злато, в бижута. Само за година делът на тези, които купуват злато, се е удвоил. По принцип в Турция това е много популярно, хората предпочитат да инвестират в имоти, бижута и т.н., вместо да спестяват в банки.

Прочети още от в. “Сега”

“Едва една от 10 внесени коли у нас е нова“, четем във в. “Монитор”
Вносът на стари автомобили поне 10 пъти надвишава този на новите, съобщи за „Монитор” Александър Миланов, председател Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България. Той смята, че по това съотношение ние сме на последните места в Европа.

Според него причината за това е слабият контрол на доставките на коли втора ръка от чужбина и ниските екотакси за автомобили, замърсяващи повече околната среда. ”У нас доминира вносът на автомобили през частни лица”, обясни той. „В другите бивши соцстрани има национална политика за мобилността. В повечето от тях - Полша, Чехия, Словакия, Румъния и Унгария има заводи на големи производители на автомобили. Там политиката на продажбите на коли е друга и законодателството, отнасящо се до употребяваните коли е много по-строго от нашето”, добави Миланов. По думите му в болшинството страни от ЕС много по-сериозно се контролират сервизите, които проверяват техническото състояние на автомобилите и ги ремонтират.

Прочети още от статията на в. “Монитор”

„Да си беден, може да е скъпо", пише в. „24 часа"

Излизането от бедността изисква инвестиции, каквито изпадналите в нищета не могат да направят сами Енергийната бедност привлече общественото внимание през последните месеци заради предстоящата либерализация на пазара на електроенергия за битовите клиенти. Това би могло да доведе до ръст на цените. Но да допуснем за момент, че нещата се развият в благоприятна посока за потребителите и пазарната конкуренция задържи цените или поне направи ръста им умерен. Без да разполагам със задълбочен анализ по този въпрос, аз лично не вярвам, че цените на електроенергията за битовите клиенти може да намалеят, съдейки по опита на други страни и гледайки нивата на цените в страните от ЕС. Дори при такова позитивно развитие в България и към момента съществува сериозна енергийна бедност, която изисква внимание. Какво е
Прочети още от статията на в. „24 часа"

“Приходите от акцизи от цигарите скочиха с 36%”, пише  в. “Стандарт”

Приходите от акцизи от цигари скочиха с 36,4% и за първата половина на годината са 1,2 млрд. лв., сочат данните на Министерството на финансите. Този сериозен ръст е резултат на предприетите мерки срещу сивата икономика. Цигарите вече носят на държавния бюджет повече приходи от горивата и осигуряват 50,5% от всички постъпления от акцизи. При горивата също има ръст на приходите - с 5% до 1,026 млрд. лв. При алкохола събраните акцизи до юни се увеличават с 6,2% до 132,7 млн. лв. Всичко това е резултат на затегнатия контрол от страна на НАП и Агенция "Митници" тъй като реалното потребление на цигари, горива и алкохол не е скочило толкова много. Това, че мерките за повишаване на приходите в хазната дават резултат, се потвърждава и от данните за събрания ДДС. Приходите от ДДС до юни са 4,355 млрд. лв., което е ръст с 10,36%. Това е много повече от ръста на икономиката, който за миналата година е 3%.

Прочети още от в. “Стандарт”