Starbucks - най-голямата верига кафетерии в света, изненадващо смени своя главен изпълнителен директор. Лаксман Нарасимхан беше отстранен от поста с незабавен ефект, а от 9 септември застъпва Брайън Никол, който идва от Chipotle.
Надеждата на борда е това да сложи край на един доста слаб период за компанията.
Нарасимхан пое Starbucks през март 2023 г., след като беше посочен лично от предишния изпълнителен директор Хауърд Шулц. Роден през 1967 г. и с индийски корени, мениджърът нямаше предходен опит в сферата, като стана известен с това, че при подготовката си е изучавал бизнеса месеци наред и даже е минал обучение за бариста.
Силно впечатление направиха и негови коментари пред Fortune преди няколко месеца. "Аз съм много дисциплиниран по отношение на баланса между работата и личния живот. Ако нещо се случва след 18:00 часа, то трябва да е изключително важно, за да ме държи далеч от семейството ми. Всеки, който иска минута от времето ми след този час, трябва да е наистина убеден, че е важно - иначе просто ще почака до друг ден", заяви Нарасимхан, който също така сподели, че медитира в началото и края на деня, както и по време на дегустациите на кафе.
Всичко това е много хубаво, но до отстраняването му от поста акциите на Starbucks се бяха сринали с 21% на фона на слаби продажби на основните пазари - САЩ и Китай. Активистки инвеститори започнаха да притискат компанията да подобри резултатите си.
Самият Шулц през май написа отворено писмо, посветено на проблемите, но в него все пак не коментира пряко работата на наследника си. Вътре в борда от месеци са се обсъждали варианти за смяна на Нарасимхан, стана ясно от коментар на един от членовете му - Мелъди Хобсън, пред CNBC.
Така се стига до идването на Брайън Никол, което беше посрещнато радушно и от активистките инвеститори, и от Шулц. По времето му като CEO на Chipotle акциите на веригата ресторанти поскъпнаха със 773%. Компанията се движи обратно на тенденцията в индустрията клиентите и оборотът да намаляват. За това помага и добре работещото мобилни приложение - нещо, което Starbucks не биха могли да кажат за своето.
Предишният му опит също е сериозен, като включва легендарни имена като Taco Bell и Pizza Hut.
Вероятно при това положение не е изненада, че акциите на Starbucks скочиха с 24,5% след обявяването на новината, а тези на Chipotle паднаха с 10 на сто.