След като през миналата година беше постигнато 25-годишно дъно на пиратството по света и атаките над големи кораби от над 100 тона бяха само 41, при нито една в Аденксия залив до Сомалия, сега ударите срещу петролните лайнери отново започват да растат, отбелязват от Oilrpice.
По бреговете на Азия пиратските атаки са нараснали с над 100% през първото полугодие на тази година, а удари са осъществявани и в Мексиканския залив, сочат данни на Международния пакт за сътрудничество в борбата срещу пиратството и въоръжените грабежи. Броят на нападенията се е изстрелял осезаемо през април, точно когато икономиките по света вече бяха затворени.
Но тъй като точно в този момент цената на петрола се срина, включително и до негативна стойност, пиратите са били по-примамени да обират богатствата и парите на екипажите, както и оборудването на корабите, отколкото да отвличат самите лайнери. А въпреки че стопанствата започнаха полека-лека да се възстановяват от април досега, пиратските атаки продължават, което подтикна САЩ да повиши степента на заплаха за корабите.
През 2020 г. Гвинейският залив отне короната на Аденския залив като най-горещата точка за нападения. Първо, там се добива петрол, второ, пиратите могат да навлязат дълбоко в открито море, където не попадат в териториалните води на нито една страна. Същевременно откриването на персонал от петролните компании в региона е силно затруднено, което също улеснява набезите.
Докато на други места по света пиратите ограбват каквото могат да намерят непосредствено, в Гвинейския залив те имат друга цел - отвличане на моряците, като от началото на годината досега са били отвлечени 77 души за откуп, формиращи над 90% от всички морски отвличания. Заради ниската цена на петрола, пиратите в региона обикновено изобщо не го крадат.
В Азия атаките не са толкова локализирани и се наблюдават в Южното китайско море и покрай бреговете на Индонезия, Виетнам, Индия, Филипините и Бангладеш. Все пак и там пиратите нападат в проливите, най-вече в Сингапурския пролив.